REŽŇÁKOVÁ, Mária, Karel BRYCHTA, Michal KARAS, Naděžda PETRŮ, Jan PĚTA, Pavla SRBOVÁ, Andrea TOMÁŠKOVÁ a Ondřej ŽIŽLAVSKÝ. Určování hodnoty rodinných podniků v procesu nástupnictví. 1. vyd. Brno: Nakladatelství VUTIUM, 2022, 189 s. ISBN 978-80-214-6130-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Určování hodnoty rodinných podniků v procesu nástupnictví
Název česky Určování hodnoty rodinných podniků v procesu nástupnictví
Název anglicky Determining the value of family businesses in the succession process
Autoři REŽŇÁKOVÁ, Mária (203 Česká republika, garant), Karel BRYCHTA, Michal KARAS, Naděžda PETRŮ (203 Česká republika, domácí), Jan PĚTA, Pavla SRBOVÁ, Andrea TOMÁŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Ondřej ŽIŽLAVSKÝ.
Vydání 1. vyd. Brno, 189 s. 2022.
Nakladatel Nakladatelství VUTIUM
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/04274644:_____/22:#0000957
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-214-6130-7
Klíčová slova česky rodinné podnikání; nástupnictví; hodnota; oceňování; vlastnictví
Klíčová slova anglicky family business; succession; value; valuation; ownership
Štítky AR 2022-2023, odmeny_2023, POZNÁMKA, RIV_2023_TAČR, xB2
Příznaky Recenzováno
Návaznosti TL02000434, projekt VaV.
Změnil Změnila: doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D., učo 9895. Změněno: 31. 5. 2023 11:11.
Anotace
Ústředním tématem této knihy je metodika určování hodnoty rodinných podniků, její zdůvodnění a prezentace použití formou ocenění dvou rodinných podniků – Furch Guitars, s. r. o., a Dvořák – svahové sekačky, s. r. o. Autoři publikace v žádném případě nezpochybňují východiska a postupy doporučované při určování hodnoty podniku (zejména důležitost analýzy dat a tvorby výchozích předpokladů modelu); tato metodika se na ně odvolává9 a ambicí autorů je vhodně je doplňovat. Nabízí upřesnění a modifikaci aplikace standardně používaných oceňovacích metod, které byly vytvořeny na základě poznatků získaných analýzou dat českých podniků, a postihuje specifika malých a středních rodinných podniků v ČR. Z tohoto pohledu se jedná o originální přístup, který byl vytvořen řešiteli projektu, zdůvodněn odpovídajícími metodami statistického zpracování dat a průběžně předkládán k recenznímu řízení v rámci prezentací na vědeckých konferencích a v odborných článcích. Metodika představuje originální přístup i z hlediska mezinárodního: autorům není známá jiná publikovaná metodika, která by měřila specifičnost rodinných podniků a současně prokázala jejich vliv na výkonnost rodinných podniků, a faktor rodinnosti zakomponovala do procesu stanovení hodnoty rodinného podniku.
Anotace anglicky
The central theme of this book is the methodology for determining the value of family businesses, its justification and presentation of its use in the form of an award for two family businesses – Furch Guitars, s. r. o., and Dvořák – svahove sekačky, s. r. o. The authors of the publication in no way question the principles and procedures recommended in determining the value of the company (especially the importance of data analysis and making the initial assumptions of the model); this methodology refers to them9 and the ambition of the authors is to supplement them appropriately. It offers clarification and modification of the application of standard valuation methods, which were created on the basis of knowledge obtained by analyzing data of Czech companies, and affects the specifics of small and medium-sized family businesses in the Czech Republic. From this point of view, it is an original approach that was created by the project solver, justified by appropriate methods of statistical data processing, and continuously submitted for peer review within presentations at scientific conferences and in professional articles. The methodology represents original approach also from an international point of view: the authors are not aware of another published one a methodology that would measure the specificity of family businesses and at the same time demonstrate their influence on the performance of family businesses, and incorporated the family factor into the process determining the value of the family business.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 05:22