J 2023

Study of the Export Possibilities from the EU to the RF

STUCHLÍK, Peter

Basic information

Original name

Study of the Export Possibilities from the EU to the RF

Name in Czech

Studie možností exportu z EU do RF

Authors

STUCHLÍK, Peter

Edition

Annals of Social Sciences & Management studies (ASM), USA, Juniper Publishers, 2023, 2641-838X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

University of Finance and Administration

DOI

http://dx.doi.org/10.19080/ASM.2023.08.555731

Keywords (in Czech)

EU; RF; marketing; export; studie; trh; produkt; bariéry; možnosti

Keywords in English

EU; RF; marketing; export; study; market; product; barriers; possibilities

Tags

AR 2022-2023, POZNÁMKA, xJ0

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/7/2023 10:04, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

The article gives results from descriptive behavioral field marketing research about possibilities of export from EU, especially from the Czech Republic, on the market of Russian Federation [1]. The research had focus on a Case Study for launching a new product on a new market by marketing rules. Because of insufficient number of obtained data presented results are indicative only. The field research was realized by marketing educated persons, and all analysis was under marketing rules also. For counting of the results were used simple statistical/mathematical methods under marketing principles. Presented conclusions highlight the most important counted results, including misunderstandings, and some interesting results which were counted but aren’t presented numerically in the matrices.

In Czech

článek přináší výsledky deskriptivního terénního výzkumu možností exportu z EU, zjm. z ČR, na trh RF. Výzkum je orientován jako Případová studie uvedení nového produktu na nový trh. S ohledem na malý počet získaných výsledků, jsou prezentované výsledky pouze indikační. Celý průzkum i analýzy výsledků byly provedeny podle marketingových pravidel. Pro vyhodnocení byly použity jednuduché statistické/matematické metody, podle marketingových postupů. Prezentované výsledky ukazují nejdůležitější získané a vypočítané poznatky. Ale také jsou prezentovány některé zajímavé spočítané výsledky, které nemají v textu uvedeny hodnoty.
Displayed: 24/12/2024 04:55