Detailed Information on Publication Record
2023
Study of the Export Possibilities from the EU to the RF
STUCHLÍK, PeterBasic information
Original name
Study of the Export Possibilities from the EU to the RF
Name in Czech
Studie možností exportu z EU do RF
Authors
STUCHLÍK, Peter
Edition
Annals of Social Sciences & Management studies (ASM), USA, Juniper Publishers, 2023, 2641-838X
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
EU; RF; marketing; export; studie; trh; produkt; bariéry; možnosti
Keywords in English
EU; RF; marketing; export; study; market; product; barriers; possibilities
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/7/2023 10:04, Bc. Jan Peterec
V originále
The article gives results from descriptive behavioral field marketing research about possibilities of export from EU, especially from the Czech Republic, on the market of Russian Federation [1]. The research had focus on a Case Study for launching a new product on a new market by marketing rules. Because of insufficient number of obtained data presented results are indicative only. The field research was realized by marketing educated persons, and all analysis was under marketing rules also. For counting of the results were used simple statistical/mathematical methods under marketing principles. Presented conclusions highlight the most important counted results, including misunderstandings, and some interesting results which were counted but aren’t presented numerically in the matrices.
In Czech
článek přináší výsledky deskriptivního terénního výzkumu možností exportu z EU, zjm. z ČR, na trh RF. Výzkum je orientován jako Případová studie uvedení nového produktu na nový trh. S ohledem na malý počet získaných výsledků, jsou prezentované výsledky pouze indikační. Celý průzkum i analýzy výsledků byly provedeny podle marketingových pravidel. Pro vyhodnocení byly použity jednuduché statistické/matematické metody, podle marketingových postupů. Prezentované výsledky ukazují nejdůležitější získané a vypočítané poznatky. Ale také jsou prezentovány některé zajímavé spočítané výsledky, které nemají v textu uvedeny hodnoty.