d
2023
Vyjednávání a argumentace
EISEL, Juraj
Basic information
Original name
Vyjednávání a argumentace
Name in Czech
Vyjednávání a argumentace
Name (in English)
Negotiation and argumentation
Other information
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Vyjednávač, vyjednávání, argumentace, námitky, nesouhlas, taktika vyjednávání
Keywords in English
Negotiator, negotiation, argumentation, objections, disagreement, negotiation tactics
V originále
Úspěšnému vyjednávání jsou potřeba informace, jako ústřední faktor kreativního a náročného procesu, kterému říkáme vyjednávání. Informace, jsou a budou vždy tím nejžádanějším zbožím. Jaký další prvek nám bude užitečný v naší snaze uzavřít úspěšný obchod? Bude jím naše FLEXIBILITA, která nám umožní v procesu vyjednávání pružně využívat informace, která jsme si připravily před zahájením jednání a umožní nám v aktivním procesu předkládání návrhů pružně reagovat na aktuální postoj protistrany.
In English
Successful negotiation requires information as a central factor in the creative and challenging process we call negotiation. Information is and always will be the most sought-after commodity. What other element will be helpful in our quest to close a successful deal? It will be our FLEXIBILITY, which will allow us to flexibly use the information we have prepared before the start of negotiations in the negotiation process and enable us to respond flexibly to the current position of the other party in the active process of submitting proposals.
Displayed: 9/11/2024 22:43