B 2023

Moderní marketingové trendy

HES, Aleš, Ladislava KNIHOVÁ, Lubomír CIVÍN, Petra JÍLKOVÁ, Petra KRÁLOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Moderní marketingové trendy

Name in Czech

Moderní marketingové trendy

Name (in English)

Modern Marketing Trends

Authors

HES, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lubomír CIVÍN (203 Czech Republic), Petra JÍLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra KRÁLOVÁ, Vilém KUNZ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Olga KUTNOHORSKÁ, Dušan PAVLŮ (203 Czech Republic), Pavel ROSENLACHER (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniela ŠÁLKOVÁ, Martina ŠVECOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Radim VALENČÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, 172 pp. 2023

Publisher

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/04274644:_____/23:#0000992

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7408-253-5

Keywords (in Czech)

Celebrity marketing, edukační marketing, etické hodnoty, globální marketing, komunikace státu, marketing sociálních médií, chování spotřebitelů, obsahový marketing, service design, sportovní marketing,

Keywords in English

Celebrity marketing; education-based marketing; ethical value; global marketing; state communication; social media marketing; consumer behaviour; content marketing; service design; sport marketing

Tags

Reviewed
Změněno: 14/2/2024 10:45, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Dynamický vývoj podnikatelského prostředí podmíněný politickými, sociálně-ekonomickými, a především technologickými faktory neustále mění marketingové prostředí. Dramatické změny pozorujeme z hlediska generačních proměn, neboť marketing pro zákazníky patřící do generace Baby Boomers a generací X a Y je jiný než marketing pro generace Z a Alpha, a to především z hlediska využívání nových komunikačních technologií. Hybridní komunikační mix s bohatým výběrem komunikačních formátů, kanálů a platforem se dnes již stává nutností. V neposlední řadě dochází ke změnám chování digitálních zákazníků. Mění se jejich priority při získávání a konzumaci informací. Samozřejmým očekáváním je, že mohou pracovat tzv. „na dálku“ a „on-the-go“ prostřednictvím mobilních aplikací. Odborná monografie Moderní marketingové trendy se zaměřuje na 4 tematické oblasti: 1. Teoretická východiska marketingu jako behaviorální vědy – dobové i aktuální souvislosti. 2. Globální trendy a souvislosti v moderním marketingu. 3. Aplikace moderních marketingových aktivit do vybraných oblastí (neuromarketing, sportovní marketing, bankovní marketing, edukační marketing). 4. Nové trendy ve vývoji chování spotřebitelů. Výběr jednotlivých oblastí a jejich odborné zpracování představuje přesvědčivý důkaz o zásadní proměně zákaznické cesty a uživatelské zkušenosti na jedné straně, a současně o proměně marketingových strategií a celkového pojetí marketingové komunikace značek směrem k jejich zákazníkům na straně druhé. Probíhající změny na obou stranách jsou spojité nádoby a jejich charakter je natolik dynamický, že jej není možné zachytit, popsat a interpretovat v rámci jedné odborné publikace. Autoři jsou si plně vědomi, že odborná monografie „Moderní trendy v marketingu“ zachycuje přítomný okamžik a aktuální trendy, které se významným způsobem profilují na současné marketingové scéně a naznačují směr budoucího vývoje v této oblasti. Myšlenky, které odborná monografie přináší, jsou inspirativním zdrojem informací o inovativním zaměření strategického pojetí marketingové komunikace firem pro všechny zájemce, jimž leží na srdci udržitelný vývoj naší společnosti.