r 2023

Moderní marketingové trendy

HES, Aleš a Ladislava KNIHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Moderní marketingové trendy

Název česky

Moderní marketingové trendy

Název anglicky

Modern marketing trends

Autoři

HES, Aleš a Ladislava KNIHOVÁ

Vydání

2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Recenze

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-253-5

Klíčová slova česky

Celebrity marketing, edukační marketing, etické hodnoty, globální marketing, komunikace státu, marketing sociálních médií, chování spotřebitelů, obsahový marketing, service design, sportovní marketing,

Klíčová slova anglicky

Celebrity marketing, education-based marketing, ethical value, global marketing, state communication, social media marketing, consumer behaviour, content marketing, service design, sport marketing

Štítky

Změněno: 9. 6. 2023 11:28, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Anotace

V originále

Dynamický vývoj podnikatelského prostředí podmíněný politickými, sociálně-ekonomickými, a především technologickými faktory neustále mění marketingové prostředí. Dramatické změny pozorujeme z hlediska generačních proměn, neboť marketing pro zákazníky patřící do generace Baby Boomers a generací X a Y je jiný než marketing pro generace Z a Alpha, a to především z hlediska využívání nových komunikačních technologií. Hybridní komunikační mix s bohatým výběrem komunikačních formátů, kanálů a platforem se dnes již stává nutností. V neposlední řadě dochází ke změnám chování digitálních zákazníků. Mění se jejich priority při získávání a konzumaci informací. Samozřejmým očekáváním je, že mohou pracovat tzv. „na dálku“ a „on-the-go“ prostřednictvím mobilních aplikací. Odborná monografie Moderní marketingové trendy se zaměřuje na 4 tematické oblasti: 1. Teoretická východiska marketingu jako behaviorální vědy – dobové i aktuální souvislosti. 2. Globální trendy a souvislosti v moderním marketingu. 3. Aplikace moderních marketingových aktivit do vybraných oblastí (neuromarketing, sportovní marketing, bankovní marketing, edukační marketing). 4. Nové trendy ve vývoji chování spotřebitelů. Výběr jednotlivých oblastí a jejich odborné zpracování představuje přesvědčivý důkaz o zásadní proměně zákaznické cesty a uživatelské zkušenosti na jedné straně, a současně o proměně marketingových strategií a celkového pojetí marketingové komunikace značek směrem k jejich zákazníkům na straně druhé. Probíhající změny na obou stranách jsou spojité nádoby a jejich charakter je natolik dynamický, že jej není možné zachytit, popsat a interpretovat v rámci jedné odborné publikace. Autoři jsou si plně vědomi, že odborná monografie „Moderní trendy v marketingu“ zachycuje přítomný okamžik a aktuální trendy, které se významným způsobem profilují na současné marketingové scéně a naznačují směr budoucího vývoje v této oblasti. Myšlenky, které odborná monografie přináší, jsou inspirativním zdrojem informací o inovativním zaměření strategického pojetí marketingové komunikace firem pro všechny zájemce, jimž leží na srdci udržitelný vývoj naší společnosti.