Detailed Information on Publication Record
2023
Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace
KNIHOVÁ, Ladislava and Aleš HESBasic information
Original name
Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace
Name in Czech
Proměna českého marketingového prostředí aneb síla digitalizace
Name (in English)
The transformation of the Czech marketing environment, or the power of digitization
Authors
KNIHOVÁ, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Aleš HES (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2023, 1211-5622
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50802 Media and socio-cultural communication
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/23:#0001005
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Marketing, komunikace, digitalizace, umělá inteligence, marketingové prostředí
Keywords in English
Marketing; communication; digitization; artificial intelligence; marketing environment
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 19/2/2024 09:06, Bc. Jan Peterec
V originále
Digitalizace marketingového průmyslu vyvolala revoluci ve způsobu, jakým podniky propagují své produkty a služby. Dříve nepředstavitelné digitální nástroje umožňují budování značky a vztahů se zákazníky na zcela nové úrovni. V České republice se tato transformace zpočátku prosazovala pomaleji, ale poslední trendy naznačují, že naše země rychle dohání původní ztrátu. Digitalizace nabízí řadu výhod pro firmy, které chtějí uspět v digitálním věku, a to od dokonalejšího zacílení na zákazníky až po jejich intenzivnější angažovanost.
In English
The digitalization of the marketing industry has revolutionized the way businesses promote their products and services. Previously unimaginable digital tools allow brand building and customer relationships to a whole new level. In the Czech Republic, this transformation took place more slowly at first, but the latest trends indicate that our country is quickly catching up with the initial loss. Digitization offers a number of benefits for businesses that want to succeed in the digital age, from better customer targeting to increased customer engagement.