p 2023

Efektivní komunikace

EISEL, Juraj

Basic information

Original name

Efektivní komunikace

Name in Czech

Efektivní komunikace

Name (in English)

Effective communication

Authors

EISEL, Juraj

Edition

Efektivní komunikace, 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

Procesy komunikace, co má být sděleno, kdo má informaci připravit a předat, komu je informace určena, jakým způsobem má být sdělení předáno, kdy a kde má být informace předána, jaká bude kontrola celého procesu

Keywords in English

Communication processes, what is to be communicated, who is to prepare and deliver the information, to whom the information is intended, how the message is to be delivered, when and where the information is to be delivered, what will be the control of the entire process
Změněno: 27/7/2023 07:21, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Ústní forma vnitřní komunikace v organizaci se uskutečňuje tváří v tvář mezi jedinci, ať už formou porad, konferencí, ale i vzdělávacích akcí, v rámci pracovních skupin, s odbory organizace. Tato forma se podílí na výsledku mezilidské interakce. Možnost ovlivnit výsledek pomocí dotazování, upřesňování a ověřování je velmi důležitým prvkem podílejícím se na výsledku. Způsob vertikální komunikace mezi nadřízeným a podřízenými je ovlivněn jeho řídícím stylem. Komunikační dovednosti manažera tvoří základní stavební kámen jeho práce. Teoretická znalost této dovednosti a její praktické využití ovlivňuje spokojenost podřízených pracovníků. Vnější komunikace je orientovaná na zákazníky, dodavatele, odběratele, různé státní orgány, konkurenci. Taková komunikace je reakcí na podněty z vnějšího okolí organizace. Komunikační proces s vnějším okolím se musí zaměřit na mapování trhu a vnějšího okolí s cílem adaptace na konkrétní situaci. Právě komunikace je výsledkem vnímání organizace jejím okolím, vnímání jejího dobrého jména a posilováním tržní pozice. Ne vždy se daří získávat zpětnou vazbu, proto je nutné prostřednictvím analýzy vnějšího okolí dbát na pozitivní image organizace. Vnější komunikace ovlivňuje v konečném důsledku také komunikaci vnitřní. Hodnocení komunikace pracovníky má vliv na jejich spokojenost.