V originále
Time management můžeme definovat jako vyvíjející se a praxí neustále prověřovanou metodiku racionálního využití času. Toto umění efektivního hospodaření s časem se stává čím dál tím významnějším. Je jednou z oblastí tzv. soft skills, což jsou dovednosti, které přímo nesouvisí s odbornou kvalifikací, ale v praxi jsou velmi ceněné. Každý člověk tento pojem určitým způsobem chápe, ale většinou ho nedokáže vysvětlit. Obecně platí, že time management je jednou z oblastí managementu, která se zabývá efektivním plánováním času. Tato disciplína ovšem zahrnuje daleko širší oblast než pouze plánování. V širším pojetí sem lze také zařadit nauku o zvládání efektivního řešení problémů, metody rychločtení, zásady ergonomie na pracovišti, umění vedení porad a pracovních, obchodních nebo projektových setkání a podobně. Time management staví na poznatcích z řady oborů, kromě managementu vychází také například z psychologie práce, psychologie vedení, filozofie, fyziologie, sociologie nebo sociální komunikace. Management času úzce souvisí s prací na osobním růstu a rozvoji, je součástí sebeřízení (řízení sebe sama). Někdy bývá zahrnut do širšího oboru, který se nazývá life management, tedy management života. Pojem time management je možné do češtiny přeložit doslova jako řízení času. Ovšem čas jako takový řídit nelze. Řídit lze to, jak lidé čas využívají. To jim může pomoci být výkonnější a dosahovat lepších pracovních výsledků. Mezi cíle time managementu patří snaha umožnit lidem žít spokojeně a vyrovnaně i při vysokém pracovním nasazení. Efektivní využívání času přispívá k tomu, že se lidé cítí lépe, umějí se vypořádat s náročnými situacemi a průvodním stresem, jejich život je kvalitnější a jistým způsobem intenzivnější.
Anglicky
Time management can be defined as evolving and constantly tested by practice methodology of rational use of time. This art of efficient management it becomes more and more important with time. It is one of the so-called soft skills, which are skills that are not directly related to a professional qualification, but in practice they are highly valued. Every person understands this concept in a certain way, but most of the time they cannot do it explain. In general, time management is one area of management that deals with effective time planning. However, this discipline includes a far wider field than just planning. In a broader sense, it can also be included here the doctrine of managing effective problem solving, speed reading methods, principles ergonomics at the workplace, the art of conducting meetings and work, business or project meetings and the like. Time management builds on knowledge from a number of fields, in addition to management, it also comes from, for example, psychology work, management psychology, philosophy, physiology, sociology or social communication. Time management is closely related to work on personal growth and development, it is part of it self-management (self-management). Sometimes it is included in a broader field, which is called life management. The concept of time management can be literally translated into Czech as time management. But time cannot be driven as such. How people use their time can be controlled. This can help them be more efficient and achieve better work results. Among the goals of the team management includes the effort to enable people to live contentedly and balanced even when they are high work commitment. Effective use of time contributes to the fact that people feel better, they can deal with challenging situations and accompanying stress, their life is better quality and in a certain way more intense.