V originále
Cílem přednášky bylo podat vysvětlení základních pojmů pracovního práva. Kromě toho bylo cílem upozornit na možné pracovněprávní spory, které vycházejí z pracovněprávních vztahů, vysvětlení povinností organizace a vysvětlení povinností vedoucího pracovníka. Důraz byl položen na otázky jako: kdy a jakým způsobem může zaměstnavatel nařídit přesčasovou práci, co vše zahrnuje přestávka, zahájení směny, předání směny, začátek a konec pracovního poměru, způsob, výpovědní lhůty, čeho se při ukončení pracovního poměru vyvarovat, pracovní doba – přesčasová práce – limity, typy směnování, přestávky v práci, způsob využívání náhradního volna, dovolená – nařízená dovolená, kdy mohu dovolenou rušit, kdy ji mohu zaměstnanci nařídit, prostoje na straně zaměstnavatele, kdy se jedná o prostoj, lékařské prohlídky (periodicita), pracovní úrazy v souvislosti ze zákoníkem práce (co kdy a jak zajistit), ukončování pracovních poměrů, hromadné propouštění, opatření proti diskriminaci, ochrana osobních údajů v pracovněprávních vztazích a prostor pro dotazy z práce, příklady běžných záležitostí řešených základním a středním managementem.
In English
The aim of the lecture was to provide an explanation of the basic concepts of labor law. In addition, the aim was to draw attention to possible labor disputes arising from labor relations, to explain the obligations of the organization and to explain the duties of the manager. Emphasis was placed on questions such as: when and how can an employer order overtime work, what does a break include, starting a shift, handing over a shift, the beginning and end of an employment relationship, the method, notice periods, what to avoid when terminating an employment relationship, working hours - overtime work - limits, types of shifts , breaks at work, method of using compensatory time off, vacation - mandated vacation, when can I cancel vacation, when can I order it from the employee, downtime on the part of the employer, when it is downtime, medical examinations (periodicity), accidents at work in connection with the Labor Code (what when and how to ensure), termination of employment, mass layoffs, anti-discrimination measures, protection of personal data in employment relations and space for questions from work, examples of common issues handled by basic and middle management.