D
2023
The Employment Situation in German Railway Companies and Their Financial Performance
KLOPPENBURG, Wolfgang
Základní údaje
Originální název
The Employment Situation in German Railway Companies and Their Financial Performance
Název česky
Situace v oblasti zaměstnanosti v německých železničních společnostech a jejich finanční výkonnost
Autoři
KLOPPENBURG, Wolfgang (276 Německo, garant, domácí)
Vydání
Vilnius, Proceedings of The 6th International Conference on Advanced Research in Management, Business and Finance, od s. 21-38, 18 s. 2023
Nakladatel
Diamond Scientific Publishing
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/04274644:_____/23:#0001029
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Německá železniční reforma; německé regionální železniční společnosti; dělnictvo; dělnictvo produktivita
Klíčová slova anglicky
German railway reform; German regional rail companies; labor staff; labor productivity
V originále
The article investigates how personnel costs and employment situation in the railway sector affect the financial performance of the main railway companies operating in the German railway sector, specifically in regional transport. It shows analyzing companies´ annual reports and other publicly available data that most companies face a lack of qualified operating staff, that their personnel cost annually increased but labor productivity has been reduced. The shortage of available employees is the main obstacle to new transport contracts or even to continuing existing activities. The only solution is to train new train drivers, customer service representatives, operations planners, control center staff and other personnel which can lead to a much better availability of operational staff at the railway companies. The power of labor unions including the possibility to affect wage negotiations should be reduced. The German railway reform enabled many companies to enter the passenger railway market, leading to an increase in the number of passengers, better customer services and other improvements. However other positive development can be achieved only if personnel cost and employment structure do not threaten the profitability and positive financial performance of railway companies.
Česky
Článek zkoumá, jak jsou personální náklady a zaměstnanost v železničním sektoru ovlivnit finanční výkonnost hlavních železničních společností působících v Německu železničního sektoru, konkrétně v regionální dopravě. Ukazuje analýzu ročních společností zprávy a další veřejně dostupné údaje, které většina společností čelí nedostatku kvalifikovaných provozních zaměstnanců, že jejich osobní náklady se každoročně zvyšovaly, ale produktivita práce byla snížena. Nedostatek dostupných zaměstnanců je hlavní překážkou nových přepravních zakázek nebo dokonce pokračovat ve stávající činnosti. Jediným řešením je vyškolit nové strojvedoucí, zástupci zákaznických služeb, plánovači operací, zaměstnanci řídicího centra a další pracovníci což může vést k mnohem lepší dostupnosti provozního personálu u železničních společností. The pravomoc odborů včetně možnosti ovlivnit vyjednávání o mzdách by měla být omezena. Německá železniční reforma umožnila mnoha společnostem vstoupit na trh osobní železniční dopravy, vedoucí ke zvýšení počtu cestujících, lepším zákaznickým službám a dalším vylepšení. Dalšího pozitivního vývoje však lze dosáhnout pouze v případě personálních nákladů a struktura zaměstnanosti neohrožují ziskovost a pozitivní finanční výkonnost železničních společností.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 01:58