D
2023
Strategic customer behavior in revenue management systems
FIALA, Petr a Renata MAJOVSKÁ
Základní údaje
Originální název
Strategic customer behavior in revenue management systems
Název česky
Strategic customer behavior in revenue management systems
Autoři
FIALA, Petr (203 Česká republika, garant) a Renata MAJOVSKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1st ed. Ostrava, Proceedings of the 15th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2023, od s. 52-60, 9 s. 2023
Nakladatel
VSB-Technical University of Ostrava
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/04274644:_____/23:#0001045
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
revenue management systems; strategic customer; modeling; discrete choice; substitution
Klíčová slova anglicky
revenue management systems; strategic customer; modeling; discrete choice; substitution
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Revenue management is the art and science of predicting customer demand in real time and optimizing the price and availability of products according to demand. What is new in revenue management is not the demand management decisions themselves, but rather the way in which these decisions are made. The real innovation in revenue management lies in the way decisions and information systems are made. Revenue management systems collect information and make decisions based on it, using modelling of ongoing processes. A significant opportunity is in modelling approaches. Conventional modelling approaches assume that customers are passive and not involved in any decision-making processes. This simplification is often unrealistic for many practical problems. In response, there has been interest in incorporating strategic customer behavior in recent years. This paper presents network management models with consumer demand for multiple products and intertemporal substitutions. The models are based on linear programming approximations with Data Envelopment Analysis methods.
Česky
Řízení příjmů je umění a věda o předvídání poptávky zákazníků v reálném čase a optimalizaci ceny a dostupnosti produktů podle poptávky. Novinkou v oblasti revenue managementu nejsou samotná rozhodnutí o řízení poptávky, ale spíše způsob, jakým jsou tato rozhodnutí přijímána. Skutečná inovace v řízení příjmů spočívá ve způsobu rozhodování a informačních systémech. Systémy řízení příjmů shromažďují informace a na jejich základě přijímají rozhodnutí s využitím modelování probíhajících procesů. Významnou příležitostí jsou přístupy k modelování. Konvenční přístupy k modelování předpokládají, že zákazníci jsou pasivní a nejsou zapojeni do žádných rozhodovacích procesů. Toto zjednodušení je pro mnoho praktických problémů často nereálné. V reakci na to se v posledních letech objevuje zájem o zahrnutí strategického chování zákazníků. Tento článek představuje modely řízení sítě s poptávkou spotřebitelů po více produktech a intertemporálními substitucemi. Modely jsou založeny na aproximacích lineárního programování metodami Data Envelopment Analysis.
Zobrazeno: 15. 11. 2024 11:00