Detailed Information on Publication Record
2023
SOLEIMAN POUR HASHEMI, Michaela - POSPÍŠIL, Ivo - JÍLKOVÁ, Veronika (eds.) Kontexty literární vědy XI.
MAIELLO, GiuseppeBasic information
Original name
SOLEIMAN POUR HASHEMI, Michaela - POSPÍŠIL, Ivo - JÍLKOVÁ, Veronika (eds.) Kontexty literární vědy XI.
Name in Czech
Kontexty literární vědy XI.
Name (in English)
Contexts of Literary Science XI
Authors
Edition
2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Recenze
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-263-1799-9
Keywords (in Czech)
Mediální analýza; Čtenářská gramotnost; Areálová studia; Filologie
Keywords in English
Media analysis; Reading literacy; Area studies; Philology
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 27/8/2024 19:40, doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
V originále
Oficiální recenze knihy Kontexty literární vědy XI., jejíž editory byli Ivo Pospíšil a Michaela Suleiman pour Hashemi, kterou vydalo brněnské nakladatelství Tribun EU. Kniha obsahuje tyto kapitoly: 1) Konstruování obrazu studujících vysokých škol ve výzkumech čtenářství; 2) Filologicko-areálová studia v kontextu českého vysokého školství: souvislosti – problémy – možnosti; 3) Specifika výuky ruského jazyka v prostředí vojenského vysokého školství; 4) Z problematiky metafory a (zne)užívání jazyka (LTI, Orwell aj.). S odkazy na výuku literární teorie; 5) K profilu současného filologa na českých univerzitách.
In English
Official review of the book Contexts of Literary Science XI., edited by Ivo Pospíšil and Michaela Suleiman pour Hashemi, published by the Brno publishing house Tribun EU. The book contains the following chapters: 1) Constructing the image of university students in reading research; 2) Philological-area studies in the context of Czech higher education: connections - problems - possibilities; 3) Specifics of teaching Russian language in the environment of military higher education; 4) From the issues of metaphor and (mis)use of language (LTI, Orwell, etc.). With references to the teaching of literary theory; 5) On the profile of a contemporary philologist at Czech universities