r 2023

SOLEIMAN POUR HASHEMI, Michaela - POSPÍŠIL, Ivo - JÍLKOVÁ, Veronika (eds.) Kontexty literární vědy XI.

MAIELLO, Giuseppe

Basic information

Original name

SOLEIMAN POUR HASHEMI, Michaela - POSPÍŠIL, Ivo - JÍLKOVÁ, Veronika (eds.) Kontexty literární vědy XI.

Name in Czech

Kontexty literární vědy XI.

Name (in English)

Contexts of Literary Science XI

Edition

2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Recenze

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-263-1799-9

Keywords (in Czech)

Mediální analýza; Čtenářská gramotnost; Areálová studia; Filologie

Keywords in English

Media analysis; Reading literacy; Area studies; Philology

Tags

Reviewed
Změněno: 27/8/2024 19:40, doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.

Abstract

V originále

Oficiální recenze knihy Kontexty literární vědy XI., jejíž editory byli Ivo Pospíšil a Michaela Suleiman pour Hashemi, kterou vydalo brněnské nakladatelství Tribun EU. Kniha obsahuje tyto kapitoly: 1) Konstruování obrazu studujících vysokých škol ve výzkumech čtenářství; 2) Filologicko-areálová studia v kontextu českého vysokého školství: souvislosti – problémy – možnosti; 3) Specifika výuky ruského jazyka v prostředí vojenského vysokého školství; 4) Z problematiky metafory a (zne)užívání jazyka (LTI, Orwell aj.). S odkazy na výuku literární teorie; 5) K profilu současného filologa na českých univerzitách.

In English

Official review of the book Contexts of Literary Science XI., edited by Ivo Pospíšil and Michaela Suleiman pour Hashemi, published by the Brno publishing house Tribun EU. The book contains the following chapters: 1) Constructing the image of university students in reading research; 2) Philological-area studies in the context of Czech higher education: connections - problems - possibilities; 3) Specifics of teaching Russian language in the environment of military higher education; 4) From the issues of metaphor and (mis)use of language (LTI, Orwell, etc.). With references to the teaching of literary theory; 5) On the profile of a contemporary philologist at Czech universities