C 2023

Fiskální aspekty determinující vztahy mezi ekonomickými subjekty v České republice a Polsku

FARKAČOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Fiskální aspekty determinující vztahy mezi ekonomickými subjekty v České republice a Polsku

Name in Czech

Fiskální aspekty determinující vztahy mezi ekonomickými subjekty v České republice a Polsku

Name (in English)

Fiscal aspects determining relations between economic entities in the Czech Republic and Poland

Authors

FARKAČOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Wrocław, Ekonomiczne, zarządcze i społeczno-kulturowe wymiary relacji polsko-czeskich, p. 262-270, 9 pp. 2023

Publisher

Wydawnictvo Universytetu Ekonomiczenego we Wrocławiu

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/04274644:_____/23:#0001055

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-83-67400-66-4

Keywords (in Czech)

Fiskální aspekty

Keywords in English

Fiscal aspects

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/3/2024 10:40, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Cílem článku je vymezit dopady fiskálních aspektů, které determinují chování ekonomických subjektů (obzvláště firem a domácností) v České republice a v Polsku a dále vymezit vedlejší efekty, ke kterým v důsledku těchto fiskálních aspektů dochází. V globálním porovnání obě analyzované země vykazují podobnost v oblasti nákladů práce i DPH. Tedy aspektů, které primárně ovlivňují motivaci podniků k pokračování podnikatelské činnosti v dané zemi. Obě analyzované země jsou exportně orientované a jejich fiskální politiky vykazují obdobné rysy, které nezpůsobují zásadní vedlejší efekty. Krátkodobě ovšem dochází k situacím, kdy dočasné změny fiskální politiky jedné nebo druhé země vedou k vedlejším efektům v podobě změny chování ekonomických subjektů, obzvláště domácnosti v rámci jejich nákupního chování.