u 2023

Identifikace současného stavu re-use center a re-use pointů v ČR a v zahraničí

HES, Aleš, Daniela ŠÁLKOVÁ a Martina ŠVECOVÁ

Základní údaje

Originální název

Identifikace současného stavu re-use center a re-use pointů v ČR a v zahraničí

Název česky

Identifikace současného stavu re-use center a re-use pointů v ČR a v zahraničí

Název anglicky

Identification of the current state of re-use centres and re-use points in the Czech Republic and abroad

Autoři

HES, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí), Daniela ŠÁLKOVÁ (203 Česká republika) a Martina ŠVECOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

první. Praha, 55 s. 2023

Nakladatel

ČZU v Praze

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50700 5.7 Social and economic geography

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/23:#0001088

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Re-use centrum /point, sociální podnikání, cirkulární ekonomika, obce, města, odpadové hospodářství, životní prostředí, ekologie.

Klíčová slova anglicky

Re-use centre/point; social entrepreneurship; circular economy; municipalities; cities; waste management; environment; ecology.

Příznaky

Mezinárodní význam

Návaznosti

TQ01000226, projekt VaV.
Změněno: 19. 3. 2024 10:38, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Re-use centra/pointy představují významné řešení odpadového hospodářství v rámci cirkulární ekonomiky v obcích a ve městech. Jedná se o zpětné navrácení hodnot do oběhu v případech, kdy jsou svými majiteli považovány za zbytečné a nepotřebné. Re-use centra/pointy jsou organizace, které se zaměřují na znovu použitelnost a prodloužení životnosti produktů a materiálů. V ČR se tento proces začíná projevovat zatím pozvolným zaváděním re-use center/pointů v obcích a ve městech a jsou většinou součástí sběrných dvorů nebo je provozují neziskové organizace. V zahraničí (Velká Británie, Skotsko, Německo, Švýcarsko) jsou na tom mnohem lépe v tom, že podnikatelské subjekty nejenom nechtěné produkty hromadí na určitém místě s následnou nabídkou k prodeji, ale produkty dokážou oživit (opravit) nebo dokonce z nefunkčních produktů vytvořit funkční. Ty nabývají původní hodnotu a tím se dále lépe prodávají a jsou zajímavou nabídkou pro zákazníky.