D 2024

Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání

PETRŮ, Naděžda, Oskar CRNADAK a Adam ČERNOHORSKÝ

Základní údaje

Originální název

Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání

Název česky

Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání

Název anglicky

Artificial intelligence and its future in educational management

Autoři

PETRŮ, Naděžda, Oskar CRNADAK a Adam ČERNOHORSKÝ

Vydání

První. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání: Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělání:sborník z 26. mezinárodní vědecké konference = Human capital and investment in education: Artificial intelligence and strategic changes in education, od s. 51-74, 23 s. 2024

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Odkaz na fulltext sborníku

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-273-3

DOI

http://dx.doi.org/10.37355/LK-2023-04

Klíčová slova česky

umělá inteligence, vzdělávání, management, znalosti, inovace, controlling

Klíčová slova anglicky

artificial intelligence, education, management, knowledge, innovation, controlling

Štítky

AR 2023-2024, xD2

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2024 07:40, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Anotace

ORIG EN

V originále

Rozvoj digitálních technologií vzbuzuje rostoucí zájem mezi výzkumnými pracovníky, studenty, manažery, odbornou i laickou veřejností. Tato studie slouží jako předběžná a průzkumná kompilace odborných textů zaměřených na možnosti využití umělé inteligence v různých oblastech managementu, včetně vzdělávání. Aplikace umělé inteligence se v podnikovém managementu i ve vzdělávání v dynamickém digitálním věku celosvětově značně rozšířila a zvýšila. Systematizovaný přehled především aktuální literatury uplatňuje smíšený, kvantitativní a kvalitativní přístup využívající různá výzkumná paradigmata. Syntetizuje poznatky z 92 zdrojů, přehledových článků a poskytuje holistický pohled na efektivitu a potenciál AI nejenom ve vzdělávacím kontextu. Diskutuje trendy, ale i rizika využití AI v managementu a ve vzdělávání. Aplikační část textu uvádí příklady s tématikou AI ilustrující multidisciplinaritu tématu a množství stakeholderů, kteří jsou AI ovlivnění nebo ji sami ovlivňují. Představují náměty, příležitosti a výzvy umělé inteligence pro VŠFS, a.s.

Anglicky

The development of digital technologies arouses a growing interest among researchers, students, managers, professionals and the lay public. This study serves as a preliminary and exploratory compilation of professional texts focused on the possibilities of using artificial intelligence in various fields of management, including education. The application of artificial intelligence in business management and education has greatly expanded and increased worldwide in the dynamic digital age. The systematized overview of current literature applies a mixed, quantitative and qualitative approach using different research paradigms. It synthesizes knowledge from 92 sources, review articles and provides a holistic view of the effectiveness and potential of AI not only in the educational context. He discusses trends, but also the risks of using AI in management and education. The application part of the text presents examples with the topic of AI illustrating the multidisciplinarity of the topic and the number of stakeholders who are affected by AI or influence it themselves. They represent topics, opportunities and challenges of artificial intelligence for VŠFS, a.s.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 06:52