2024
Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání
PETRŮ, Naděžda, Oskar CRNADAK a Adam ČERNOHORSKÝZákladní údaje
Originální název
Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání
Název česky
Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání
Název anglicky
Artificial intelligence and its future in educational management
Autoři
PETRŮ, Naděžda, Oskar CRNADAK a Adam ČERNOHORSKÝ
Vydání
První. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání: Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělání:sborník z 26. mezinárodní vědecké konference = Human capital and investment in education: Artificial intelligence and strategic changes in education, od s. 51-74, 23 s. 2024
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-7408-273-3
Klíčová slova česky
umělá inteligence, vzdělávání, management, znalosti, inovace, controlling
Klíčová slova anglicky
artificial intelligence, education, management, knowledge, innovation, controlling
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2024 07:40, Mgr. Tereza Denišová, DiS.
V originále
Rozvoj digitálních technologií vzbuzuje rostoucí zájem mezi výzkumnými pracovníky, studenty, manažery, odbornou i laickou veřejností. Tato studie slouží jako předběžná a průzkumná kompilace odborných textů zaměřených na možnosti využití umělé inteligence v různých oblastech managementu, včetně vzdělávání. Aplikace umělé inteligence se v podnikovém managementu i ve vzdělávání v dynamickém digitálním věku celosvětově značně rozšířila a zvýšila. Systematizovaný přehled především aktuální literatury uplatňuje smíšený, kvantitativní a kvalitativní přístup využívající různá výzkumná paradigmata. Syntetizuje poznatky z 92 zdrojů, přehledových článků a poskytuje holistický pohled na efektivitu a potenciál AI nejenom ve vzdělávacím kontextu. Diskutuje trendy, ale i rizika využití AI v managementu a ve vzdělávání. Aplikační část textu uvádí příklady s tématikou AI ilustrující multidisciplinaritu tématu a množství stakeholderů, kteří jsou AI ovlivnění nebo ji sami ovlivňují. Představují náměty, příležitosti a výzvy umělé inteligence pro VŠFS, a.s.
Anglicky
The development of digital technologies arouses a growing interest among researchers, students, managers, professionals and the lay public. This study serves as a preliminary and exploratory compilation of professional texts focused on the possibilities of using artificial intelligence in various fields of management, including education. The application of artificial intelligence in business management and education has greatly expanded and increased worldwide in the dynamic digital age. The systematized overview of current literature applies a mixed, quantitative and qualitative approach using different research paradigms. It synthesizes knowledge from 92 sources, review articles and provides a holistic view of the effectiveness and potential of AI not only in the educational context. He discusses trends, but also the risks of using AI in management and education. The application part of the text presents examples with the topic of AI illustrating the multidisciplinarity of the topic and the number of stakeholders who are affected by AI or influence it themselves. They represent topics, opportunities and challenges of artificial intelligence for VŠFS, a.s.