D 2024

Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání

PETRŮ, Naděžda, Oskar CRNADAK and Adam ČERNOHORSKÝ

Basic information

Original name

Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání

Name in Czech

Umělá inteligence a její budoucnost v managementu vzdělávání

Name (in English)

Artificial intelligence and its future in educational management

Authors

PETRŮ, Naděžda, Oskar CRNADAK and Adam ČERNOHORSKÝ

Edition

První. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání: Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělání:sborník z 26. mezinárodní vědecké konference = Human capital and investment in education: Artificial intelligence and strategic changes in education, p. 51-74, 23 pp. 2024

Publisher

Vysoká škola finanční a správní

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7408-273-3

Keywords (in Czech)

umělá inteligence, vzdělávání, management, znalosti, inovace, controlling

Keywords in English

artificial intelligence, education, management, knowledge, innovation, controlling

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/5/2024 07:40, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Rozvoj digitálních technologií vzbuzuje rostoucí zájem mezi výzkumnými pracovníky, studenty, manažery, odbornou i laickou veřejností. Tato studie slouží jako předběžná a průzkumná kompilace odborných textů zaměřených na možnosti využití umělé inteligence v různých oblastech managementu, včetně vzdělávání. Aplikace umělé inteligence se v podnikovém managementu i ve vzdělávání v dynamickém digitálním věku celosvětově značně rozšířila a zvýšila. Systematizovaný přehled především aktuální literatury uplatňuje smíšený, kvantitativní a kvalitativní přístup využívající různá výzkumná paradigmata. Syntetizuje poznatky z 92 zdrojů, přehledových článků a poskytuje holistický pohled na efektivitu a potenciál AI nejenom ve vzdělávacím kontextu. Diskutuje trendy, ale i rizika využití AI v managementu a ve vzdělávání. Aplikační část textu uvádí příklady s tématikou AI ilustrující multidisciplinaritu tématu a množství stakeholderů, kteří jsou AI ovlivnění nebo ji sami ovlivňují. Představují náměty, příležitosti a výzvy umělé inteligence pro VŠFS, a.s.