k 2024

Tradiční propojení: Zachování kulturního dědictví pro sounáležitost, edukaci a turismus

TOMÁŠKOVÁ, Andrea

Basic information

Original name

Tradiční propojení: Zachování kulturního dědictví pro sounáležitost, edukaci a turismus

Name in Czech

Tradiční propojení: Zachování kulturního dědictví pro sounáležitost, edukaci a turismus

Name (in English)

Traditional links: preserving cultural heritage for belonging, education and tourism

Authors

TOMÁŠKOVÁ, Andrea

Edition

Regiony a regionalizmus v České republice a Polsku, Žďár nad Sázavou, 23.5.-25.5.2024, vědecká konference, 2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

regionalismus, kulturní dědictví, edukace, cestovní ruch, spolupráce

Keywords in English

regionalism, cultural heritage, education, tourism, cooperation

Tags

AR 2023-2024

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/5/2024 15:14, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

ORIG EN

V originále

- prezentovat výzkum zaměřený na problematiku regionů a regionalismu v České republice a Polsku, a to v interdisciplinárním a komparativním pojetí - vytvořit kontaktní fórum pro české a polské prostředí zabývající se regionalistikou a problematikou „malých vlastí” - inspirovat českou a polskou školní mládež k poznávání regionální problematiky a k reflexi regionální identity

In English

- to present research on the issue of regions and regionalism in the Czech Republic and Poland in an interdisciplinary and comparative approach - to create a contact forum for the Czech and Polish environment dealing with regional studies and the issue of "small homelands" - to inspire Czech and Polish school children to learn about regional issues and to reflect on regional identity
Displayed: 5/11/2024 15:25