2024
Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Ladislava KNIHOVÁBasic information
Original name
Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
Name in Czech
Od rodinné tradice k podnikatelskému odkazu: Evoluce rodinných firem v éře inovací a umělé inteligence
Name (in English)
From Family Tradition to Entrepreneurial Legacy: The Evolution of Family Businesses in an Era of Innovation and Artificial Intelligence
Authors
TOMÁŠKOVÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2024, 1211-5622
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/24:#0001126
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Odolnost firmy, podnikající rodina, rodinné podnikání, umělá inteligence
Keywords in English
Business resilience; entrepreneurial family; family business; artificial intelligence
Tags
Tags
Reviewed
Changed: 4/3/2025 12:53, Bc. Jan Peterec
V originále
Rodinné firmy byly v Čechách vždy vysoko ceněny a podnikatelský duch se dědil z otce na syna. Nejinak tomu je i od roku 1989, kdy fenomén rodinného podnikání zažíval dynamický nástup a velké prvopočáteční úspěchy. Mnohé rodinné značky z té doby se stále těší velké oblibě. Dnes řeší tyto rodinné firmy otázky nástupnictví či případné expanze na zahraniční trhy. Prošly a stále procházejí několika závažnými ekonomickými krizemi, a tak se nyní soustřeďují na zvyšování odolnosti svých firem, neboť „rodinné stříbro“ a v potu tváře vybudované značky je potřeba pečlivě chránit. Zamysleme se společně nad tím, jak se rodinné podnikání (family business) mění v průběhu času na nový, neméně společensky významný fenomén, a tím je podnikající rodina (business family).