BŘEZINOVÁ, Hana. Vývojové tendence v písemných záznamech se zřetelem na rozvoj umělé inteligence. (Developmental trends in written records with regard to the development of artificial intelligence.). Online. In Krpálková Krelová, Katarína – Berková, Kateřina. Schola nova, quo vadis? 2023 : Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference. Praha: Extrasystem Praha, 2023, p. 51-62. ISBN 978-80-87570-61-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vývojové tendence v písemných záznamech se zřetelem na rozvoj umělé inteligence.
Name (in English) Developmental trends in written records with regard to the development of artificial intelligence.
Authors BŘEZINOVÁ, Hana.
Edition Praha, Schola nova, quo vadis? 2023 : Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference, p. 51-62, 12 pp. 2023.
Publisher Extrasystem Praha
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-87570-61-6
Keywords (in Czech) umělá inteligence; plagiát; závěrečné práce; způsob hodnocení
Keywords in English Artificial Intelligence; plagiarism; final theses; evaluation method
Tags AR 2023-2024, RIV_2025, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 21/6/2024 08:12.
Abstract
umělá inteligence zasáhla do života všech generací. Ovlivňuje způsob výuky, publikování, názory na její využívání. Často vzniká strach z přístupu k hodnocení písemných výstupů. Kdo je autorem závěrečné práce? Využil student umělou inteligenci? Stačí deklarovat použití umělé inteligence? Umíme to akceptovat? Zjistí umělá inteligence, že závěrečnou práci psala umělá inteligence?
Abstract (in English)
artificial intelligence has affected the lives of all generations. It affects the way of teaching, publishing, opinions on its use. There is often a fear of approaching the assessment of written outputs. Who is the author of the final thesis? Did the student use artificial intelligence? Is it enough to declare the use of artificial intelligence? Can we accept it? Will the AI find out that the thesis was written by an AI?
PrintDisplayed: 29/6/2024 15:45