ŠINDELÁŘ, Jiří a Petr BUDINSKÝ. Hidden Consequences of Consumer Protection on the Financial Market: Regulation-introduced Bias. Prague Economic Papers. Prague: Prague University of Economics and Business, 2024, roč. 33, č. 3, s. 217-318, 42 s. ISSN 1210-0455. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18267/j.pep.862.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hidden Consequences of Consumer Protection on the Financial Market: Regulation-introduced Bias
Název česky Skryté důsledky ochrany spotřebitele na finančním trhu: Předpojatost zavedená regulací
Autoři ŠINDELÁŘ, Jiří a Petr BUDINSKÝ.
Vydání Prague Economic Papers, Prague, Prague University of Economics and Business, 2024, 1210-0455.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.18267/j.pep.862
Klíčová slova česky finanční regulace, spotřebitelské chování, ochrana spotřebitele, chování finance, kapitálový trh
Klíčová slova anglicky financial regulation; consumer behaviour; consumer protection; behavioural finance; capital market
Štítky AR 2023-2024, POZNÁMKA, RIV_2025, xJ3
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 3. 7. 2024 10:02.
Anotace
This paper deals with the problem of how the risk perception among retail customers is affected by the consumer protection regulation on the financial market. Through a questionnaire survey, we have measured the effect ofselected consumer protection measures on banking or investment decisions taken by a young (student) population. These measures included the most common elements of financial regulation, such as bank deposit insurance, corporate bond prospectus, licenced fund management and securities broker indemnity insurance. Our results show that protective state intervention represents strong stimuli for customer decision-making with a widely misleading effect. It overshadows other factors, including individual qualification, risk-reward preference and demographic attributes, all of which were found to be insignificant. Since the surveyed measures reached a similar level of effect yet they offer different substance, this outcome has important policymaking implications.
Anotace česky
Tento článek se zabývá problémem, jak je ovlivněno vnímání rizika mezi maloobchodními zákazníky nařízením o ochraně spotřebitele na finančním trhu. Prostřednictvím dotazníkového šetření měřili jsme vliv vybraných opatření na ochranu spotřebitele na bankovnictví nebo investice rozhodnutí přijatá mladou (studentskou) populací. Tato opatření zahrnovala ta nejběžnější prvky finanční regulace, jako je pojištění bankovních vkladů, prospekt podnikových dluhopisů, licencovaná správa fondů a pojištění odpovědnosti obchodníků s cennými papíry. Ukazují to naše výsledky ochranná státní intervence představuje silné podněty pro rozhodování zákazníka s široce zavádějící efekt. Zastiňuje další faktory, včetně individuální kvalifikace, preference rizika a odměny a demografické atributy, z nichž všechny byly shledány nevýznamnými. Vzhledem k tomu, že zkoumaná opatření dosáhla podobné úrovně účinku, ale nabízejí odlišnou látku, tento výsledek má důležité důsledky pro tvorbu politiky.
VytisknoutZobrazeno: 6. 7. 2024 03:23