x 2024

Optimalizace investic do bezpečnosti

ČÁP, Jan, Jiří STRAUS, Zdeněk SADÍLEK a Markéta BRUNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Optimalizace investic do bezpečnosti

Název česky

Optimalizace investic do bezpečnosti

Název anglicky

Optimising security investments

Autoři

ČÁP, Jan, Jiří STRAUS, Zdeněk SADÍLEK a Markéta BRUNOVÁ

Vydání

2024

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, a. s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Projekty výzkumu a vývoje

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

správa železnice, bezpečnost, měkké cíle, optimalizace investic

Klíčová slova anglicky

Railway Management, Safety, Soft Targets, Investment Optimisation

Štítky

AR 2023-2024
Změněno: 17. 9. 2024 14:54, PhDr. Jan Čáp, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Správa železnic je státní organizace, která byla zřízena zákonem č. 77/2002 Sb., přičemž jejím základním posláním je plnit funkci provozovatele celostátní dráhy a drah regionálních ve vlastnictví státu. Zajišťuje provozuschopnost, modernizaci a rozvoj v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti, přičemž hospodaří s majetkem, který tvoří železniční dopravní cestu. Při hospodaření a plnění rozsahu své působnosti vyvstávají otázky zabezpečení ochrany objektů ve správě organizace, včetně ochrany osob. Objekty v působnosti Správy železnic jsou objekty veřejně přístupné. Jsou klíčovými dopravními uzly, ve kterých je mimořádně vysoký pohyb osob. Jde o objekty mnohdy otevřené, přístupné veřejnosti až 24 hodin denně, což přináší mnohá bezpečnostní rizika. Nejrizikovější místa jsou v současné době detekována, v podobě označení tzv. „měkkých cílů“. Těmto rizikovým oblastem je věnována pozornost s potřebou zvýšené ochrany a stanovení preventivních opatření. Z tohoto důvodu vyvstává výzkumná potřeba provedení výzkumného šetření k optimalizaci investic do personálního a technického zabezpečení, které povede ke snížení bezpečnostních rizik s preventivním přesahem, za předpokladu dodržení pravidel řádného hospodáře při hospodaření s majetkem státu. Cílem projektu je: - na základě sběru a analýzy dat v oblasti měkkých cílů navrhnout optimální stav personálního a technického zabezpečení vedoucí ke snížení bezpečnostních rizik ve vybraných objektech objednatele.

Anglicky

The Railway Administration is a state organization established by Act No. 77/2002 Coll., with its basic mission being to perform the function of an operator of national and regional railways owned by the state. It ensures operability, modernization and development to the extent necessary to ensure the transport needs of the state and transport services, while managing the property that forms the railway infrastructure. When managing and fulfilling the scope of its activities, questions arise to ensure the protection of objects managed by the organization, including the protection of persons. Buildings within the competence of the Railway Administration are publicly accessible buildings. They are key transport hubs where there is an exceptionally high movement of people. These buildings are often open, open to the public up to 24 hours a day, which brings many security risks. The most risky places are currently detected, in the form of so-called "soft targets" markings. Attention is paid to these risk areas with the need for increased protection and the establishment of preventive measures. For this reason, there is a research need to carry out a research survey to optimize investments in personnel and technical security, which will lead to a reduction in security risks with a preventive overlap, provided that the rules of proper management in the management of state property are observed. The aim of the project is to: - Based on the collection and analysis of data in the area of soft targets, propose an optimal state of personnel and technical security leading to the reduction of security risks in selected premises of the client.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 13:16