Detailed Information on Publication Record
2024
Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Azerbaijan
AKHUNDOV, TeymurBasic information
Original name
Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Azerbaijan
Name in Czech
Faktory ovlivňující rozhodování zákazníků při výběru banky v Ázerbájdžánu
Authors
AKHUNDOV, Teymur
Edition
Acta VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2024, 1802-792X
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50206 Finance
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Ázerbájdžán; banky; selekce; zvyk; důležitost; rozhodnutí zákazníka; kreditní karty
Keywords in English
Azerbaijan; banks; selection; usage; importance; customer’s decision; credit cards
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 29/7/2024 09:44, Mgr. Jitka Štruncová
V originále
This research investigates the determinants of bank selection criteria and their linkage to the common satisfaction level of the banks in Azerbaijan. The study is motivated to investigate the current situation, find critical points and main related factors, inform bank executives and appropriate staff about real tendencies during the crisis and pandemic period. It is based on 2 surveys of 162 and 352 respondents respectively of different private and state-owned commercial banks. 13 main different factors for bank selection and 16 factors for credit cards usage were selected for better and proper analysis.
In Czech
Tento výzkum zkoumá determinanty kritérií výběru bank a jejich vztah k obecné úrovni spokojenosti bank v Ázerbájdžánu. Studie je motivována k prozkoumání současné situace, nalezení kritických míst a hlavních souvisejících faktorů, informování vedoucích pracovníků bank a příslušných zaměstnanců o skutečných tendencích v období krize a pandemie. Je založena na dvou průzkumech mezi 162 a 352 respondenty různých soukromých a státních komerčních bank. Pro lepší a správnou analýzu bylo vybráno 13 hlavních faktorů pro výběr banky a 16 faktorů pro používání kreditních karet.