J 2024

Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Azerbaijan

AKHUNDOV, Teymur

Basic information

Original name

Factors Influencing Customers’ Bank Selection Decision in Azerbaijan

Name in Czech

Faktory ovlivňující rozhodování zákazníků při výběru banky v Ázerbájdžánu

Authors

AKHUNDOV, Teymur

Edition

Acta VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2024, 1802-792X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50206 Finance

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

Ázerbájdžán; banky; selekce; zvyk; důležitost; rozhodnutí zákazníka; kreditní karty

Keywords in English

Azerbaijan; banks; selection; usage; importance; customer’s decision; credit cards

Tags

Reviewed
Změněno: 29/7/2024 09:44, Mgr. Jitka Štruncová

Abstract

V originále

This research investigates the determinants of bank selection criteria and their linkage to the common satisfaction level of the banks in Azerbaijan. The study is motivated to investigate the current situation, find critical points and main related factors, inform bank executives and appropriate staff about real tendencies during the crisis and pandemic period. It is based on 2 surveys of 162 and 352 respondents respectively of different private and state-owned commercial banks. 13 main different factors for bank selection and 16 factors for credit cards usage were selected for better and proper analysis.

In Czech

Tento výzkum zkoumá determinanty kritérií výběru bank a jejich vztah k obecné úrovni spokojenosti bank v Ázerbájdžánu. Studie je motivována k prozkoumání současné situace, nalezení kritických míst a hlavních souvisejících faktorů, informování vedoucích pracovníků bank a příslušných zaměstnanců o skutečných tendencích v období krize a pandemie. Je založena na dvou průzkumech mezi 162 a 352 respondenty různých soukromých a státních komerčních bank. Pro lepší a správnou analýzu bylo vybráno 13 hlavních faktorů pro výběr banky a 16 faktorů pro používání kreditních karet.