2024
Firemní kultura a podnikatelská etika
KREMR, Tomáš a Naděžda PETRŮZákladní údaje
Originální název
Firemní kultura a podnikatelská etika
Název česky
Firemní kultura a podnikatelská etika
Název anglicky
Company culture and managerial ethics
Autoři
KREMR, Tomáš (203 Česká republika, domácí) a Naděžda PETRŮ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, 247 s. EUpress, 2024
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-7408-276-4
Klíčová slova česky
Umělá inteligence, Etika, Odpovědnost, Transparentnost, Soukromí, Předpojatost, Etické rámce
Klíčová slova anglicky
Artificial Intelligence; Ethics; Accountability; Transparency; Privacy; Bias; Ethical Frameworks
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2025 09:46, Bc. Jan Peterec
V originále
Odborná monografie zkoumá závislost mezi firemní kulturou, podnikatelskou etikou a jejich vlivem na efektivitu podnikání. Vysvětluje vzájemné souvislosti mezi hodnotami, normami, chováním managementu a zaměstnanců, motivačními faktory apod., a jak jako celek ovlivňují firemní výkonnost a konkurenceschopnost. Monografie se věnuje různým dimenzím firemní kultury: od vedení a vnitřních struktur až po vztahy se zákazníky, dodavateli a širší komunitou. Ukazuje, že silná a pozitivní firemní kultura a etika je účinným nástrojem pro vytváření důvěry, soudržnosti a především dlouhodobého udržitelného úspěchu podniku.
Anglicky
The monograph examines the dependence between corporate culture, business ethics and their influence on business efficiency. It explains the interrelationships between values, norms, management and employee behavior, motivational factors, etc., and how they collectively influence corporate performance and competitiveness. The monograph addresses various dimensions of corporate culture: from leadership and internal structures to relationships with customers, suppliers and the wider community. It shows that a strong and positive corporate culture and ethics are effective tools for creating trust, cohesion and, above all, long-term sustainable success of a company.