B 2024

Firemní kultura a podnikatelská etika

KREMR, Tomáš a Naděžda PETRŮ

Základní údaje

Originální název

Firemní kultura a podnikatelská etika

Název česky

Firemní kultura a podnikatelská etika

Název anglicky

Company culture and managerial ethics

Autoři

KREMR, Tomáš (203 Česká republika, domácí) a Naděžda PETRŮ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 247 s. EUpress, 2024

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-276-4

Klíčová slova česky

Umělá inteligence, Etika, Odpovědnost, Transparentnost, Soukromí, Předpojatost, Etické rámce

Klíčová slova anglicky

Artificial Intelligence; Ethics; Accountability; Transparency; Privacy; Bias; Ethical Frameworks

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2025 09:46, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Odborná monografie zkoumá závislost mezi firemní kulturou, podnikatelskou etikou a jejich vlivem na efektivitu podnikání. Vysvětluje vzájemné souvislosti mezi hodnotami, normami, chováním managementu a zaměstnanců, motivačními faktory apod., a jak jako celek ovlivňují firemní výkonnost a konkurenceschopnost. Monografie se věnuje různým dimenzím firemní kultury: od vedení a vnitřních struktur až po vztahy se zákazníky, dodavateli a širší komunitou. Ukazuje, že silná a pozitivní firemní kultura a etika je účinným nástrojem pro vytváření důvěry, soudržnosti a především dlouhodobého udržitelného úspěchu podniku.

Anglicky

The monograph examines the dependence between corporate culture, business ethics and their influence on business efficiency. It explains the interrelationships between values, norms, management and employee behavior, motivational factors, etc., and how they collectively influence corporate performance and competitiveness. The monograph addresses various dimensions of corporate culture: from leadership and internal structures to relationships with customers, suppliers and the wider community. It shows that a strong and positive corporate culture and ethics are effective tools for creating trust, cohesion and, above all, long-term sustainable success of a company.