Detailed Information on Publication Record
2024
Firemní kultura a podnikatelská etika
KREMR, Tomáš and Naděžda PETRŮBasic information
Original name
Firemní kultura a podnikatelská etika
Name in Czech
Firemní kultura a podnikatelská etika
Name (in English)
Company culture and managerial ethics
Authors
KREMR, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Naděžda PETRŮ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 247 pp. EUpress, 2024
Publisher
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-7408-276-4
Keywords (in Czech)
Umělá inteligence, Etika, Odpovědnost, Transparentnost, Soukromí, Předpojatost, Etické rámce
Keywords in English
Artificial Intelligence; Ethics; Accountability; Transparency; Privacy; Bias; Ethical Frameworks
Tags
Tags
Reviewed
Changed: 28/2/2025 09:46, Bc. Jan Peterec
V originále
Odborná monografie zkoumá závislost mezi firemní kulturou, podnikatelskou etikou a jejich vlivem na efektivitu podnikání. Vysvětluje vzájemné souvislosti mezi hodnotami, normami, chováním managementu a zaměstnanců, motivačními faktory apod., a jak jako celek ovlivňují firemní výkonnost a konkurenceschopnost. Monografie se věnuje různým dimenzím firemní kultury: od vedení a vnitřních struktur až po vztahy se zákazníky, dodavateli a širší komunitou. Ukazuje, že silná a pozitivní firemní kultura a etika je účinným nástrojem pro vytváření důvěry, soudržnosti a především dlouhodobého udržitelného úspěchu podniku.
In English
The monograph examines the dependence between corporate culture, business ethics and their influence on business efficiency. It explains the interrelationships between values, norms, management and employee behavior, motivational factors, etc., and how they collectively influence corporate performance and competitiveness. The monograph addresses various dimensions of corporate culture: from leadership and internal structures to relationships with customers, suppliers and the wider community. It shows that a strong and positive corporate culture and ethics are effective tools for creating trust, cohesion and, above all, long-term sustainable success of a company.