B 2024

Firemní kultura a podnikatelská etika

KREMR, Tomáš and Naděžda PETRŮ

Basic information

Original name

Firemní kultura a podnikatelská etika

Name in Czech

Firemní kultura a podnikatelská etika

Name (in English)

Company culture and managerial ethics

Authors

KREMR, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Naděžda PETRŮ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, 247 pp. EUpress, 2024

Publisher

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Book on a specialized topic

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7408-276-4

Keywords (in Czech)

Umělá inteligence, Etika, Odpovědnost, Transparentnost, Soukromí, Předpojatost, Etické rámce

Keywords in English

Artificial Intelligence; Ethics; Accountability; Transparency; Privacy; Bias; Ethical Frameworks

Tags

Reviewed
Changed: 28/2/2025 09:46, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Odborná monografie zkoumá závislost mezi firemní kulturou, podnikatelskou etikou a jejich vlivem na efektivitu podnikání. Vysvětluje vzájemné souvislosti mezi hodnotami, normami, chováním managementu a zaměstnanců, motivačními faktory apod., a jak jako celek ovlivňují firemní výkonnost a konkurenceschopnost. Monografie se věnuje různým dimenzím firemní kultury: od vedení a vnitřních struktur až po vztahy se zákazníky, dodavateli a širší komunitou. Ukazuje, že silná a pozitivní firemní kultura a etika je účinným nástrojem pro vytváření důvěry, soudržnosti a především dlouhodobého udržitelného úspěchu podniku.

In English

The monograph examines the dependence between corporate culture, business ethics and their influence on business efficiency. It explains the interrelationships between values, norms, management and employee behavior, motivational factors, etc., and how they collectively influence corporate performance and competitiveness. The monograph addresses various dimensions of corporate culture: from leadership and internal structures to relationships with customers, suppliers and the wider community. It shows that a strong and positive corporate culture and ethics are effective tools for creating trust, cohesion and, above all, long-term sustainable success of a company.