J 2024

Management mateřské a rodičovské dovolené: cesta, jak podpořit zaměstnance a zároveň chránit zájmy zaměstnavatele

FARKAČOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Management mateřské a rodičovské dovolené: cesta, jak podpořit zaměstnance a zároveň chránit zájmy zaměstnavatele

Název česky

Management mateřské a rodičovské dovolené: cesta, jak podpořit zaměstnance a zároveň chránit zájmy zaměstnavatele

Název anglicky

Managing Maternity and Parental Leave: A Way to Support Employees While Protecting Employer Interests

Autoři

FARKAČOVÁ, Lenka

Vydání

Práce a mzda, Praha, Wolters Kluwer ČR, a. s. 2024, 0032-6208

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Management mateřské a rodičovské dovolené

Klíčová slova anglicky

Managing Maternity and Parental Leave

Štítky

Změněno: 29. 10. 2024 09:51, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Anotace

V originále

Management mateřské a rodičovské dovolené (MD/RD) je důležitou součástí řízení diverzity a zaměstnavatelé by na něj měli klást stejný důraz jako na jiné dimenze, jako je gender či věk. MD/RD zahrnuje ve své podstatě tři základní oblasti: udržování kontaktu se zaměstnancem, podporu odborného rozvoje a plynulý návrat do práce. Zájem o management MD/RD v tuzemsku aktuálně roste a dále se bude stávat kruciální zejména s plným příchodem Generace Z na trh práce. Bohužel se management MD/RD často podceňuje a je zatížen stereotypy. Racionální nepozornost, haló efekt či vyhýbání se komunikaci ze strany zaměstnavatele, to je jen krátký výčet nejen manažerských pochybení, které jsou v článku podrobně rozebrány. Správně nastavený přístup k MD/RD umožňuje firmám udržet si talenty, posiluje značku zaměstnavatele a k jeho financování je aktuálně možné využít i otevřené dotační výzvy.

Anglicky

Management of Maternity and Parental Leave (MPL) is an essential part of diversity management, and employers should place equal emphasis on it as they do on other dimensions such as gender or age. MPL essentially covers three key areas: maintaining contact with the employee, supporting professional development, and ensuring a smooth return to work. Interest in managing MPL is currently growing in the Czech Republic and will become even more crucial, especially with the full entry of Generation Z into the workforce. Unfortunately, MPL management is often underestimated and burdened by stereotypes. Rational neglect, the halo effect, or avoidance of communication by employers are just a few examples of managerial oversights, all of which are thoroughly discussed in this article. A well-structured approach to MPL enables companies to retain talent, strengthens employer branding, and can currently be financed through available grant opportunities.