J 2024

THE INFLUENCE OF THE LAST PUBLISHED RATING ON THE SALES SUCCESS OF AN ITEM IN ONLINE RETAILING

LASKOWSKI, Robert

Základní údaje

Originální název

THE INFLUENCE OF THE LAST PUBLISHED RATING ON THE SALES SUCCESS OF AN ITEM IN ONLINE RETAILING

Název česky

VLIV POSLEDNÍHO ZVEŘEJNĚNÉHO HODNOCENÍ PRODEJE NA ÚSPĚCH POLOŽKY V ONLINE MALOOBCHODĚ

Autoři

LASKOWSKI, Robert

Vydání

Mladá veda / Young Science, Prešov, UNIVERSUM, spol. s r. o. 2024, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

online obchod; recenze; prodej; Amazon; maloobchod; hodnocení

Klíčová slova anglicky

online trade; reviews; sales; Amazon; retail; rating
Změněno: 24. 10. 2024 10:34, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

The aim of the article is to determine what influence the last published review has on the sales success of an item, regardless of whether the average rating of the item has changed as a result of the last published review. For this purpose, the daily sales figures of over two thousand articles were examined over a period of 21 months depending on their last published rating of one to five stars from Amazon Germany. It was found that the last published rating has no measurable influence on the sales success of an item. Only half of the sample showed that sales of an item were higher if the last rating was positive rather than negative. Furthermore, no correlation was found between the number of stars and sales, even when only expensive or high-demand items were considered. This means that online stores or manufacturers do not necessarily have to react to the last review of an item in order to exploit sales potential.

Česky

Cílem článku je zjistit, jaký vliv na tržby má poslední publikovaná recenze úspěch položky bez ohledu na to, zda se v důsledku toho změnilo průměrné hodnocení položky poslední publikované recenze. Pro tento účel jsou denní prodeje přes dva tisíce články byly zkoumány po dobu 21 měsíců v závislosti na jejich posledním zveřejněném hodnocení jedna až pět hvězdiček z německého Amazonu. Bylo zjištěno, že poslední zveřejněné hodnocení má č měřitelný vliv na prodejní úspěch položky. Pouze polovina vzorku ukázala, že prodej položky byly vyšší, pokud bylo poslední hodnocení spíše kladné než záporné. Dále ne byla zjištěna korelace mezi počtem hvězdiček a prodejem, i když pouze drahé resp byly zváženy položky s vysokou poptávkou. To znamená, že internetové obchody nebo výrobci ne musí nutně reagovat na poslední recenzi položky, aby bylo možné využít prodejní potenciál.