D 2024

Communication Strategies to Influence the Purchasing Behaviour of Young Consumers for Reusable Products Using AI

HES, Aleš a Pavla VARVAŽOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Communication Strategies to Influence the Purchasing Behaviour of Young Consumers for Reusable Products Using AI

Název česky

Komunikační strategie pro ovlivnění nákupu chování mladých spotřebitelů při nákupu opakovaně použitelných výrobků s využitím umělé inteligence

Autoři

HES, Aleš a Pavla VARVAŽOVSKÁ

Vydání

1. vyd. Trnava (Slovakia), MARKETING IDENTITY: HUMAN VS. ARTIFICIAL, Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference, od s. 241-253, 13 s. 2024

Nakladatel

University of Ss. Cyril and Methodiu in Trnava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20202 Communication engineering and systems

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-572-0487-9

ISSN

Klíčová slova česky

Umělá inteligence; Oběhové hospodářství; Digitalizace; Generace Z; Marketingová komunikace; Strategie; Odpadové hospodářství.

Klíčová slova anglicky

Artificial Intelligence; Circular Economy; Digitalization; Generation Z; Marketing Communication; Strategy; Waste Management.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

TQ01000226, projekt VaV.
Změněno: 24. 2. 2025 08:48, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

In today’s world full of digitalization, the attitude of the young generation towards environmental sustainability is a fundamental and crucial issue for the future. One way to strengthen this attitude is to create a communication service within the marketing strategy that significantly influences their awareness of the possibilities of returning value to the consumer cycle. Expanding cities and urbanisation, together with climate change and business dynamics, are leading to a reduction in natural spaces and high pressure on the use of natural resources. This is an unsustainable situation for the future. The paper therefore explores the construction of marketing communication strategies to convince young consumers of the necessity of a sustainable approach to the purchase of consumer goods, the use of used product purchases in re-use centres and/or swap events where available resources are used on a barter basis, also with the help of AI. The proposed communication strategies fulfil educational, social, environmental, and economic functions. By appropriately assembling marketing communication tools into a coherent strategy, the awareness of the younger generation can be raised about the return of value to the consumer cycle and thus contribute to a significant reduction of waste and carbon footprint.

Česky

V dnešním světě plném digitalizace se postoj mladé generace k environmentální udržitelnosti je zásadní a klíčovou otázkou pro budoucnost. Jedním ze způsobů, jak tento postoj posílit, je vytvořit komunikační služby v rámci marketingové strategie, která významně ovlivní jejich povědomí o možnostech návratu do společnosti. hodnoty do spotřebitelského cyklu. Rozšiřování měst a urbanizace spolu se změnami klimatu a podnikáním dynamikou, vedou ke zmenšování přírodních prostor a vysokému tlaku na využívání přírodních zdrojů. To je do budoucna neudržitelná situace. Článek proto zkoumá konstrukci marketingu komunikačních strategií s cílem přesvědčit mladé spotřebitele o nutnosti udržitelného přístupu k nákupu spotřebního zboží, využití nákupu použitých výrobků v centrech opětovného použití a/nebo výměnných akcí, kde se dostupné zdroje využívají na bázi barteru, a to i za pomoci umělé inteligence. Navrhované komunikační strategie plní vzdělávací, sociální, environmentální a ekonomickou funkci. Vhodným sestavením nástrojů marketingové komunikace do ucelené strategie lze zvýšit povědomí mladé generace o tom, že je třeba se návratnosti hodnot do spotřebitelského cyklu a přispět tak k výraznému snížení množství odpadu a uhlíkové stopy.