Detailed Information on Publication Record
2024
Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur
KNIHOVÁ, LadislavaBasic information
Original name
Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur
Name in Czech
Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur
Name (in English)
Whre Information Ends and Customer Education Begings in the Practice of Communication Agencies
Authors
Edition
Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2024, 1211-5622
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
edukační marketing, edukace zákazníků, edutainment, imerzivní zákaznická zkušenost
Keywords in English
education-based marketing, customer education, edutainment, immersive customer experience
Tags
Reviewed
Changed: 5/2/2025 13:09, Mgr. Tereza Denišová, DiS.
V originále
Článek zkoumá zásadní roli, kterou hrají komunikační agentury při přeměně informací na vzdělávání zákazníků. Zdůrazňuje, že agentury musí jít nad rámec pouhého předávání informací; musí své publikum zaujmout, vzdělávat, dokonce i bavit a inspirovat, čímž zajistí svým klientům poutavé zážitky a posílí jejich pozici na trhu. Pojednává také o moderních trendech, jako je edutainment, a o úloze technologií, jako je umělá inteligence, v marketingu.
In English
The article explores the critical role that communication agencies play in transforming information into customer education. It emphasizes that agencies must go beyond simply relaying information; they must engage, educate, even entertain, and inspire their audience, ensuring immersive experiences with their clients and enhancing their market position. It also discusses modern trends like edutainment and the role of technologies such as AI in marketing.