J 2024

Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur

Name in Czech

Kde končí informace a začíná edukace zákazníků v praxi komunikačních agentur

Name (in English)

Whre Information Ends and Customer Education Begings in the Practice of Communication Agencies

Edition

Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2024, 1211-5622

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

edukační marketing, edukace zákazníků, edutainment, imerzivní zákaznická zkušenost

Keywords in English

education-based marketing, customer education, edutainment, immersive customer experience

Tags

Reviewed
Changed: 5/2/2025 13:09, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Článek zkoumá zásadní roli, kterou hrají komunikační agentury při přeměně informací na vzdělávání zákazníků. Zdůrazňuje, že agentury musí jít nad rámec pouhého předávání informací; musí své publikum zaujmout, vzdělávat, dokonce i bavit a inspirovat, čímž zajistí svým klientům poutavé zážitky a posílí jejich pozici na trhu. Pojednává také o moderních trendech, jako je edutainment, a o úloze technologií, jako je umělá inteligence, v marketingu.

In English

The article explores the critical role that communication agencies play in transforming information into customer education. It emphasizes that agencies must go beyond simply relaying information; they must engage, educate, even entertain, and inspire their audience, ensuring immersive experiences with their clients and enhancing their market position. It also discusses modern trends like edutainment and the role of technologies such as AI in marketing.