2025
Plagiátorství studentů na českých vysokých školách
MATES, PavelZákladní údaje
Originální název
Plagiátorství studentů na českých vysokých školách
Název česky
Plagiátorství studentů na českých vysokých školách
Název anglicky
Plagiarism among students at Czech universities
Autoři
Vydání
Justičná revue, Slovenská republika, Wolters Kluwer, 2025, 1335-6461
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
plagiátorství, internet, umělá inteligence, etika, kvalifikační práce, vnitřní předpisy vysokých škol.
Klíčová slova anglicky
plagiarism, Internet, artificial intelligence, ethics, qualification work, internal regulations of universities.
Štítky
Změněno: 21. 3. 2025 08:09, Mgr. Tereza Denišová, DiS.
V originále
Článek chce být příspěvkem k hledání odpovědi na stále aktuální problematiku plagiátorství při zpracování kvalifikačních prací vysokoškoláků a v širším kontextu habilitačních prací akademických pracovníků. Rozebírá právní úpravu a posuzování důsledků plagiátorství, jak je upraveno v zákoně o vysokých školách. Dále sleduje jak je plagiátorství upraveno v zákoně o vysokých školách. Zvláštní pozornost věnuje tomu, jak se stále rostoucí využívání AI může promítnout do formulace kvalifikačních prací studentů, a snaží se najít odpověď na otázku, kdy je to ještě přípustné a v jaké kvalitě a kvantitě je plagiát.
Anglicky
The article wants to be a contribution to the search for an answer to the ever-current issue of plagiarism in the processing of qualification theses of university students and, in a broader context, habilitation theses of academic staff. It also analyses against the background of the jurisprudence of administrative courts, the legal regulation and assessment of the consequences of plagiarism, as it is regulated in the Act on Universities. He then pays special attention to how the ever-increasing use of AI can be reflected in the formulation of students’ qualification papers and tries to find an answer to the question of when it is still permissible and in what quality and quantity is plagiarism.