B 2025

Spotřební kultura : zvláštní formy reklamy

CIRKLOVÁ, Jitka; Jakub KUNERT a Václav LIŠKA

Základní údaje

Originální název

Spotřební kultura : zvláštní formy reklamy

Název česky

Spotřební kultura : zvláštní formy reklamy

Název anglicky

Consumer culture: special forms of advertising

Autoři

CIRKLOVÁ, Jitka; Jakub KUNERT a Václav LIŠKA

Vydání

1. vydání. Praha, 90 s. 2025

Nakladatel

Svatobor

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50400 5.4 Sociology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-908980-3-5

Klíčová slova česky

spotřební kultura; reklama; marketingová komunikace; netradiční formy reklamy; vizuální komunikace; média; konzumerismus; české prostředí; 20. století

Klíčová slova anglicky

consumer culture; advertising; marketing communication; unconventional advertising formats; visual communication; media; consumerism; Czech context; 20th century

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 12. 2025 07:51, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Anotace

V originále

Publikace se věnuje spotřební kultuře a „zvláštním“ (nestandardním či specifickým) formám reklamy v širším kontextu sociologie spotřeby, marketingu a vizuální komunikace. Tematicky se vztahuje zejména k českému prostředí a k 20. století a kombinuje výklad se silnou obrazovou složkou (barevné ilustrace, faksimile, portréty). Kniha vznikla ve spolupráci se Svatoborem a katedrou společenských věd Vysoké školy finanční a správní jako podpůrný materiál k předmětu Spotřební kultura a v rámci odborných stáží v magisterském studiu (Nová média a marketingová komunikace). Součástí je bibliografie a bibliografické odkazy; publikace obsahuje také anglické resumé.

Anglicky

This book explores consumer culture through the lens of “special” (non-standard or distinctive) forms of advertising, bringing together perspectives from the sociology of consumption, marketing, and visual communication. It focuses primarily on the Czech context in the 20th century and combines interpretive commentary with a strong pictorial dimension (mostly color illustrations, facsimiles, and portraits). The publication was prepared by Svatobor in collaboration with the Department of Social Sciences at the University of Finance and Administration as course support material for “Consumer Culture” and within professional internships in the Master’s programme in New Media and Marketing Communication. It includes a bibliography and references, and features an English summary.