D 2012

Firemní filantropie a její uplatňování v ČR

KUNZ, Vilém and Jitka SRPOVÁ

Basic information

Original name

Firemní filantropie a její uplatňování v ČR

Name (in English)

CORPORATE PHILANTHROPY AND ITS APPLICATION IN CZE

Authors

KUNZ, Vilém and Jitka SRPOVÁ

Edition

Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry, p. 520-523, 4 pp. 2012

Publisher

Ekonomická univerzita v Bratislavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/04274644:_____/12:#0000008

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-225-3427-7

Keywords (in Czech)

Firemní filantropie, firemní sponzoring, doborovolnictví

Keywords in English

Corporate Philanthropy; Corporate Sponzorship; Volunteerism; Corporate Philanthropy Tools; Matching Funds
Changed: 24/3/2017 12:35, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

In the original language

Společnosti, které se aktivně a dlouhodobě zabývají filantropií, se často snaží budovat trvalá a pevná partnerství zejména s neziskovými subjekty. Kromě peněžních darů existuje pro firmy i mnoho dalších nefinančních forem účinné podpory jednotlivců, skupin nebo organizací. V zahraničí i v České republice existuje mnoho firem, které navíc poskytují širokou škálu možností dobrovolnictví.

In English

Companies that are actively engaged in long - term philanthropy are often trying to build long - lasting and solid partnerships, especially with nonprofit entities. For companies, in addition to monetary donations, there are many other non - financial forms of support to be a ble to effectively aid individuals, groups or organizations. There are a lot of firms, some of them also in CZE, that provide wide range of options of volunteerism to their employees.