2012
Firemní filantropie a její uplatňování v ČR
KUNZ, Vilém and Jitka SRPOVÁBasic information
Original name
Firemní filantropie a její uplatňování v ČR
Name (in English)
CORPORATE PHILANTHROPY AND ITS APPLICATION IN CZE
Authors
KUNZ, Vilém and Jitka SRPOVÁ
Edition
Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry, p. 520-523, 4 pp. 2012
Publisher
Ekonomická univerzita v Bratislavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/04274644:_____/12:#0000008
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-225-3427-7
Keywords (in Czech)
Firemní filantropie, firemní sponzoring, doborovolnictví
Keywords in English
Corporate Philanthropy; Corporate Sponzorship; Volunteerism; Corporate Philanthropy Tools; Matching Funds
Tags
Changed: 24/3/2017 12:35, Ing. Dominika Moravcová
In the original language
Společnosti, které se aktivně a dlouhodobě zabývají filantropií, se často snaží budovat trvalá a pevná partnerství zejména s neziskovými subjekty. Kromě peněžních darů existuje pro firmy i mnoho dalších nefinančních forem účinné podpory jednotlivců, skupin nebo organizací. V zahraničí i v České republice existuje mnoho firem, které navíc poskytují širokou škálu možností dobrovolnictví.
In English
Companies that are actively engaged in long - term philanthropy are often trying to build long - lasting and solid partnerships, especially with nonprofit entities. For companies, in addition to monetary donations, there are many other non - financial forms of support to be a ble to effectively aid individuals, groups or organizations. There are a lot of firms, some of them also in CZE, that provide wide range of options of volunteerism to their employees.