D
2012
Firemní filantropie a její uplatňování v ČR
KUNZ, Vilém and Jitka SRPOVÁ
Basic information
Original name
Firemní filantropie a její uplatňování v ČR
Name (in English)
CORPORATE PHILANTHROPY AND ITS APPLICATION IN CZE
Authors
KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jitka SRPOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry, p. 520-523, 4 pp. 2012
Publisher
Ekonomická univerzita v Bratislavě
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/04274644:_____/12:#0000008
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Firemní filantropie, firemní sponzoring, doborovolnictví
Keywords in English
Corporate Philanthropy; Corporate Sponzorship; Volunteerism; Corporate Philanthropy Tools; Matching Funds
V originále
Společnosti, které se aktivně a dlouhodobě zabývají filantropií, se často snaží budovat trvalá a pevná partnerství zejména s neziskovými subjekty. Kromě peněžních darů existuje pro firmy i mnoho dalších nefinančních forem účinné podpory jednotlivců, skupin nebo organizací. V zahraničí i v České republice existuje mnoho firem, které navíc poskytují širokou škálu možností dobrovolnictví.
In English
Companies that are actively engaged in long - term philanthropy are often trying to build long - lasting and solid partnerships, especially with nonprofit entities. For companies, in addition to monetary donations, there are many other non - financial forms of support to be a ble to effectively aid individuals, groups or organizations. There are a lot of firms, some of them also in CZE, that provide wide range of options of volunteerism to their employees.
Displayed: 14/11/2024 04:43