D 2012

Firemní filantropie a její uplatňování v ČR

KUNZ, Vilém and Jitka SRPOVÁ

Basic information

Original name

Firemní filantropie a její uplatňování v ČR

Name (in English)

CORPORATE PHILANTHROPY AND ITS APPLICATION IN CZE

Authors

KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jitka SRPOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry, p. 520-523, 4 pp. 2012

Publisher

Ekonomická univerzita v Bratislavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/04274644:_____/12:#0000008

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-225-3427-7

Keywords (in Czech)

Firemní filantropie, firemní sponzoring, doborovolnictví

Keywords in English

Corporate Philanthropy; Corporate Sponzorship; Volunteerism; Corporate Philanthropy Tools; Matching Funds
Změněno: 24/3/2017 12:35, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

V originále

Společnosti, které se aktivně a dlouhodobě zabývají filantropií, se často snaží budovat trvalá a pevná partnerství zejména s neziskovými subjekty. Kromě peněžních darů existuje pro firmy i mnoho dalších nefinančních forem účinné podpory jednotlivců, skupin nebo organizací. V zahraničí i v České republice existuje mnoho firem, které navíc poskytují širokou škálu možností dobrovolnictví.

In English

Companies that are actively engaged in long - term philanthropy are often trying to build long - lasting and solid partnerships, especially with nonprofit entities. For companies, in addition to monetary donations, there are many other non - financial forms of support to be a ble to effectively aid individuals, groups or organizations. There are a lot of firms, some of them also in CZE, that provide wide range of options of volunteerism to their employees.