Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{3729, author = {Kupec, Václav and Kretter, Anton}, article_location = {Olomouc}, article_number = {3}, keywords = {Corporate culture; Employee; Management; Marketing.}, language = {cze}, issn = {1804-1299}, journal = {Ekonomika-Management-Inovace}, title = {Firemní kultura v pojetí pozitivního managementu.}, volume = {roč. 3}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 3729 AU - Kupec, Václav - Kretter, Anton PY - 2011 TI - Firemní kultura v pojetí pozitivního managementu. JF - Ekonomika-Management-Inovace VL - roč. 3 IS - 3 SP - 27-34 EP - 27-34 PB - MVŠO SN - 18041299 KW - Corporate culture KW - Employee KW - Management KW - Marketing. N2 - Předkládaná studie řeší otázku pozitivních dopadů manažerského jednání na firemní kulturu společnosti. Cíleně analyzuje míru vztahu zaměstnanců k počínání managementu a ověřuje, zda existuje specifická skupina pracovníků, která se nechá vhodně ovlivnit takovýmto chováním. Po prvotním rozboru problematiky, s přispěním zvolených teorií managementu, marketingu, personalistiky i psychologie, se práce soustředí na jejich aplikaci a splnění stanoveného zadání. K tomu dochází za použití specifických dotazníkových metod v reálném ekonomickém prostředí u pěti vybraných organizací, přičemž shromážděné informace jsou sumarizovány a předloženy jako výsledky práce. Mezi ty patří především zjištění, že téměř 47 % zaměstnanců je kladně ovlivněno manažerským chováním svých nadřízených, přičemž k nejvhodnější skupině pro budování firemní kultury patří ženy, do 30 let věku, na absolventských pozicích, s vysokoškolským vzděláním. Závěrem studie lze také nabídnout specifická doporučení, jež poukazují na výhodnost věnování se celé oblasti s odpovědným manažerským přístupem, protože míra vnímání působení nadřízených na podřízené je značná. A právě na základě tohoto faktu lze záměrně posilovat firemní kulturu u zaměstnanců, což má navíc vliv na výslednou ekonomickou úspěšnost jednotlivých společností. ER -
KUPEC, Václav and Anton KRETTER. Firemní kultura v pojetí pozitivního managementu. (Corporate Culture in a Positive Approach to Management). \textit{Ekonomika-Management-Inovace}. Olomouc: MVŠO, 2011, roč. 3, No~3, p.~27-34, 67 pp. ISSN~1804-1299.
|