J 2011

Firemní kultura v pojetí pozitivního managementu.

KUPEC, Václav and Anton KRETTER

Basic information

Original name

Firemní kultura v pojetí pozitivního managementu.

Name (in English)

Corporate Culture in a Positive Approach to Management

Authors

KUPEC, Václav and Anton KRETTER

Edition

Ekonomika-Management-Inovace, Olomouc, MVŠO, 2011, 1804-1299

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords in English

Corporate culture; Employee; Management; Marketing.

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 4/9/2015 09:31, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Abstract

V originále

Předkládaná studie řeší otázku pozitivních dopadů manažerského jednání na firemní kulturu společnosti. Cíleně analyzuje míru vztahu zaměstnanců k počínání managementu a ověřuje, zda existuje specifická skupina pracovníků, která se nechá vhodně ovlivnit takovýmto chováním. Po prvotním rozboru problematiky, s přispěním zvolených teorií managementu, marketingu, personalistiky i psychologie, se práce soustředí na jejich aplikaci a splnění stanoveného zadání. K tomu dochází za použití specifických dotazníkových metod v reálném ekonomickém prostředí u pěti vybraných organizací, přičemž shromážděné informace jsou sumarizovány a předloženy jako výsledky práce. Mezi ty patří především zjištění, že téměř 47 % zaměstnanců je kladně ovlivněno manažerským chováním svých nadřízených, přičemž k nejvhodnější skupině pro budování firemní kultury patří ženy, do 30 let věku, na absolventských pozicích, s vysokoškolským vzděláním. Závěrem studie lze také nabídnout specifická doporučení, jež poukazují na výhodnost věnování se celé oblasti s odpovědným manažerským přístupem, protože míra vnímání působení nadřízených na podřízené je značná. A právě na základě tohoto faktu lze záměrně posilovat firemní kulturu u zaměstnanců, což má navíc vliv na výslednou ekonomickou úspěšnost jednotlivých společností.