C 2013

Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu

KREJČÍ, Aleš

Basic information

Original name

Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu

Name in Czech

Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu

Name (in English)

Sale support and direct marketing in low-cost mode

Authors

KREJČÍ, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, Výzvy marketingu v současné krizi, p. 83-91, 9 pp. edice J@K, sv. 3, 2013

Publisher

Adart

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/04274644:_____/13:#0000009

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-904645-7-5

Keywords (in Czech)

marketingová komunikace, nízkonákladový marketing, podpora prodeje, přímý marketing

Keywords in English

marketing communication; low-cost marketing; sale support; direct marketing

Tags

Reviewed
Změněno: 4/11/2021 13:37, RNDr. Aleš Krejčí, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje těm metodám marketingové komunikace, které pomáhají budovat adresní databáze zákazníků (nástroje podpory prodeje) a které je využívají (přímý marketing). Upozorňuje na nejnovější změny v charakteru konkurenčního prostředí a nové aspekty v marketingových strategiích v období vleklé hospodářské stagnace či krize. Autor zdůrazňuje stále nedoceňovanou nutnost přesně formulovat komunikační cíle, správně pochopit mechanismy nástrojů marketingové komunikace a důsledně prověřovat účinky použitých nástrojů i jejich synergii. Příspěvek ukazuje některé cesty, kterými lze i v době stagnující ekonomiky, úsporných režimů a redukovaných rozpočtů na marketingovou komunikaci účinně ovlivňovat myšlení a chování cílových skupin zákazníků a posilovat pozice na trhu.

In English

The paper deals with those methods of marketing communications that help build an address database of customers (sales support tools), and using them (direct marketing). The contribution draws attention to recent changes in the nature of the competitive environment and new aspects in marketing strategies in a protracted period of economic stagnation and crisis. The author emphasizes the need to formulate exactly the communications goals, to properly understand the mechanisms of marketing communication tools and thoroughly examine the effects of the tools and their synergy. The paper shows some of the ways in which one can even during a sluggish economy, power-saving modes and reduced budgets in marketing communications effectively affect the thinking and behavior of target groups of customers and strengthen own market position.

Files attached