KREJČÍ, Aleš. Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu (Sale support and direct marketing in low-cost mode). In Boháček Jiří a kol. Výzvy marketingu v současné krizi. 1. vyd. Praha: Adart. p. 83-91. edice J@K, sv. 3. ISBN 978-80-904645-7-5. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu
Name in Czech Podpora prodeje a přímý marketing v nízkonákladovém režimu
Name (in English) Sale support and direct marketing in low-cost mode
Authors KREJČÍ, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Výzvy marketingu v současné krizi, p. 83-91, 9 pp. edice J@K, sv. 3, 2013.
Publisher Adart
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Příspěvek se věnuje těm metodám marketingové komunikace, které pomáhají budovat adresní databáze zákazníků a které je využívají. Adart nakladatelství s vědeckou radou.
RIV identification code RIV/04274644:_____/13:#0000009
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-904645-7-5
Keywords (in Czech) marketingová komunikace, nízkonákladový marketing, podpora prodeje, přímý marketing
Keywords in English marketing communication; low-cost marketing; sale support; direct marketing
Tags hyperkonkurence, nízkonákladový marketing, podpora prodeje, přímý marketing, RIV_ne
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Aleš Krejčí, CSc., učo 23134. Changed: 4/11/2021 13:37.
Abstract
Příspěvek se věnuje těm metodám marketingové komunikace, které pomáhají budovat adresní databáze zákazníků (nástroje podpory prodeje) a které je využívají (přímý marketing). Upozorňuje na nejnovější změny v charakteru konkurenčního prostředí a nové aspekty v marketingových strategiích v období vleklé hospodářské stagnace či krize. Autor zdůrazňuje stále nedoceňovanou nutnost přesně formulovat komunikační cíle, správně pochopit mechanismy nástrojů marketingové komunikace a důsledně prověřovat účinky použitých nástrojů i jejich synergii. Příspěvek ukazuje některé cesty, kterými lze i v době stagnující ekonomiky, úsporných režimů a redukovaných rozpočtů na marketingovou komunikaci účinně ovlivňovat myšlení a chování cílových skupin zákazníků a posilovat pozice na trhu.
Abstract (in English)
The paper deals with those methods of marketing communications that help build an address database of customers (sales support tools), and using them (direct marketing). The contribution draws attention to recent changes in the nature of the competitive environment and new aspects in marketing strategies in a protracted period of economic stagnation and crisis. The author emphasizes the need to formulate exactly the communications goals, to properly understand the mechanisms of marketing communication tools and thoroughly examine the effects of the tools and their synergy. The paper shows some of the ways in which one can even during a sluggish economy, power-saving modes and reduced budgets in marketing communications effectively affect the thinking and behavior of target groups of customers and strengthen own market position.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
obalka_Vyzvy_marketingu.png Licence Creative Commons  File version Krejčí, A. 3/5/2013

Properties

Address within IS
https://is.vsfs.cz/auth/publication/3738/obalka_Vyzvy_marketingu.png
Address for the users outside IS
https://is.vsfs.cz/publication/3738/obalka_Vyzvy_marketingu.png
Address within Manager
https://is.vsfs.cz/auth/publication/3738/obalka_Vyzvy_marketingu.png?info
Address within Manager for the users outside IS
https://is.vsfs.cz/publication/3738/obalka_Vyzvy_marketingu.png?info
Uploaded/Created
Fri 3/5/2013 11:49

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet (from 9. 8. 2014 15:00)
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Ing. Dominika Moravcová, učo 21787
  • a concrete person RNDr. Aleš Krejčí, CSc., učo 23134
Attributes
 

obalka_Vyzvy_marketingu.png

Application
Open the file
Download file.
Address within IS
https://is.vsfs.cz/auth/publication/3738/obalka_Vyzvy_marketingu.png
Address for the users outside IS
https://is.vsfs.cz/publication/3738/obalka_Vyzvy_marketingu.png
File type
PNG image (image/png)
Size
130,6 KB
Hash md5
19a191b69b4b70ab0ff1f12a4621e6a6
Uploaded/Created
Fri 3/5/2013 11:49
Print
Report a file uploaded without authorization. Displayed: 28/3/2024 21:23