Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{3751, author = {Kupec, Václav and Kretter, Anton}, article_location = {Trnava}, article_number = {č. 1}, keywords = {Accurate; Data; Marketing; Value; Time.}, language = {cze}, issn = {1338-130X}, journal = {Communication Today}, title = {Měření atributů marketingových informací.}, volume = {roč. 4}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 3751 AU - Kupec, Václav - Kretter, Anton PY - 2013 TI - Měření atributů marketingových informací. JF - Communication Today VL - roč. 4 IS - č. 1 SP - 106-116 EP - 106-116 PB - FMK UCM v Trnave SN - 1338130X KW - Accurate KW - Data KW - Marketing KW - Value KW - Time. N2 - Marketingové informace jsou důležitou součástí empirického marketingu. Z tohoto důvodu je potřeba tyto informace důsledně analyzovat a přesně měřit. Výsledky tradičního informačního řetězce (data – informace – znalosti) totiž mohou být použity marketingovým managementem pro řízení firem. Cílem předkládané studie je proto provedení analýzy vybraných atributů marketingových informací a navržení možných přístupů k jejich měření, hypoteticky vycházejících z uskutečněné rešerše oborových tezí. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také sledováním a modelováním chování vybraných atributů informací, k nimž patří „včasnost“, „přesnost“ a „hodnota“. Mezi poznatky tohoto příspěvku se dá zařadit postoj k informační „včasnosti“, jež upřednostňuje aktuální informace, přičemž její měření je otázkou komparace. Dále pak k „přesnosti“, kterou lze odvozovat od činitelů, jež informace tvoří a přenášejí. A také k „hodnotě“ informací, která zohledňuje především jejich časové fáze a cílové uživatele, což je srovnatelné s cenovými měřítky. Studie zároveň nalézá výhledové možnosti dalšího zpracování tématu, především ve vztahu k životnosti informací. Závěrem lze konstatovat, že odpovědně analyzované a měřené marketingové informace jsou užitečnými podklady pro strategické rozhodování marketingových uživatelů, potažmo marketingového managementu. ER -
KUPEC, Václav a Anton KRETTER. Měření atributů marketingových informací. \textit{Communication Today}. Trnava: FMK UCM v Trnave, 2013, roč. 4, č. 1, s.~106-116, 142 s. ISSN~1338-130X.
|