J 2013

Měření atributů marketingových informací.

KUPEC, Václav and Anton KRETTER

Basic information

Original name

Měření atributů marketingových informací.

Name in Czech

Measurement of Marketing Data Attributes

Authors

KUPEC, Václav and Anton KRETTER

Edition

Communication Today, Trnava, FMK UCM v Trnave, 2013, 1338-130X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords in English

Accurate; Data; Marketing; Value; Time.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/9/2015 09:30, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Abstract

V originále

Marketingové informace jsou důležitou součástí empirického marketingu. Z tohoto důvodu je potřeba tyto informace důsledně analyzovat a přesně měřit. Výsledky tradičního informačního řetězce (data – informace – znalosti) totiž mohou být použity marketingovým managementem pro řízení firem. Cílem předkládané studie je proto provedení analýzy vybraných atributů marketingových informací a navržení možných přístupů k jejich měření, hypoteticky vycházejících z uskutečněné rešerše oborových tezí. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také sledováním a modelováním chování vybraných atributů informací, k nimž patří „včasnost“, „přesnost“ a „hodnota“. Mezi poznatky tohoto příspěvku se dá zařadit postoj k informační „včasnosti“, jež upřednostňuje aktuální informace, přičemž její měření je otázkou komparace. Dále pak k „přesnosti“, kterou lze odvozovat od činitelů, jež informace tvoří a přenášejí. A také k „hodnotě“ informací, která zohledňuje především jejich časové fáze a cílové uživatele, což je srovnatelné s cenovými měřítky. Studie zároveň nalézá výhledové možnosti dalšího zpracování tématu, především ve vztahu k životnosti informací. Závěrem lze konstatovat, že odpovědně analyzované a měřené marketingové informace jsou užitečnými podklady pro strategické rozhodování marketingových uživatelů, potažmo marketingového managementu.