J 2013

Měření atributů marketingových informací.

KUPEC, Václav a Anton KRETTER

Základní údaje

Originální název

Měření atributů marketingových informací.

Název česky

Measurement of Marketing Data Attributes

Autoři

KUPEC, Václav a Anton KRETTER

Vydání

Communication Today, Trnava, FMK UCM v Trnave, 2013, 1338-130X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova anglicky

Accurate; Data; Marketing; Value; Time.

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2015 09:30, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Anotace

V originále

Marketingové informace jsou důležitou součástí empirického marketingu. Z tohoto důvodu je potřeba tyto informace důsledně analyzovat a přesně měřit. Výsledky tradičního informačního řetězce (data – informace – znalosti) totiž mohou být použity marketingovým managementem pro řízení firem. Cílem předkládané studie je proto provedení analýzy vybraných atributů marketingových informací a navržení možných přístupů k jejich měření, hypoteticky vycházejících z uskutečněné rešerše oborových tezí. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také sledováním a modelováním chování vybraných atributů informací, k nimž patří „včasnost“, „přesnost“ a „hodnota“. Mezi poznatky tohoto příspěvku se dá zařadit postoj k informační „včasnosti“, jež upřednostňuje aktuální informace, přičemž její měření je otázkou komparace. Dále pak k „přesnosti“, kterou lze odvozovat od činitelů, jež informace tvoří a přenášejí. A také k „hodnotě“ informací, která zohledňuje především jejich časové fáze a cílové uživatele, což je srovnatelné s cenovými měřítky. Studie zároveň nalézá výhledové možnosti dalšího zpracování tématu, především ve vztahu k životnosti informací. Závěrem lze konstatovat, že odpovědně analyzované a měřené marketingové informace jsou užitečnými podklady pro strategické rozhodování marketingových uživatelů, potažmo marketingového managementu.