J 2013

Significance and Differences of Marketing and Sales Controlling

HAVLÍČEK, Karel a Pavla BŘEČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Significance and Differences of Marketing and Sales Controlling

Autoři

HAVLÍČEK, Karel (203 Česká republika, domácí) a Pavla BŘEČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Central European Business review, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2013, 1805-4854

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/04274644:_____/13:#0000014

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova anglicky

Marketing controlling; sales controlling; business process management; sales; forecasts

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2017 10:15, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

Small and medium sized companies usually perceive controlling in connection with financial management. However this is a serious mistake which may have very unpleasant consequences for businesses. Such consequences are usually connected with a failure to achieve operational and strategic aims in the area of sales, production, innovation or marketing. For companies, a failure of marketing and sales controlling means that achieving the aims in the area of customer relations management is threatened, which subsequently results in the company's sales not being ful fi lled. This may result in a failure of the corporate strategy in the medium-term, which tends to be followed by a failure of sales and a threat to liquidity. Absence of marketing and sales controlling is usually the most frequent cause of a crisis. Therefore, the aim of the article is to describe the main areas of marketing and sales controlling and its relation to risk management.