2013
Significance and Differences of Marketing and Sales Controlling
HAVLÍČEK, Karel a Pavla BŘEČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Significance and Differences of Marketing and Sales Controlling
Autoři
HAVLÍČEK, Karel (203 Česká republika, domácí) a Pavla BŘEČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Central European Business review, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2013, 1805-4854
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/04274644:_____/13:#0000014
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova anglicky
Marketing controlling; sales controlling; business process management; sales; forecasts
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2017 10:15, Ing. Dominika Moravcová
Anotace
V originále
Small and medium sized companies usually perceive controlling in connection with financial management. However this is a serious mistake which may have very unpleasant consequences for businesses. Such consequences are usually connected with a failure to achieve operational and strategic aims in the area of sales, production, innovation or marketing. For companies, a failure of marketing and sales controlling means that achieving the aims in the area of customer relations management is threatened, which subsequently results in the company's sales not being ful fi lled. This may result in a failure of the corporate strategy in the medium-term, which tends to be followed by a failure of sales and a threat to liquidity. Absence of marketing and sales controlling is usually the most frequent cause of a crisis. Therefore, the aim of the article is to describe the main areas of marketing and sales controlling and its relation to risk management.