J
2013
Poznání sociálního profilu studentů a jeho role v marketingové praxi vysokých škol ve společnosti vědění
ROUBAL, Ondřej
Basic information
Original name
Poznání sociálního profilu studentů a jeho role v marketingové praxi vysokých škol ve společnosti vědění
Name in Czech
Poznání sociálního profilu studentů a jeho role v marketingové praxi vysokých škol ve společnosti vědění
Name (in English)
KNOWLEDGE OF A SOCIAL PROFILE AND ITS ROLE IN MARKETING PRACTICE OF SCHOOLS IN “KNOWLEDGE SOCIETY”
Authors
ROUBAL, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Communication Today, Trnava, FMK UCM v Trnave, 2013, 1338-130X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/04274644:_____/13:#0000019
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords in English
Knowledge society; tertiary education; empirical research; graduate students; strategic leadership; university marketing; promotion
Tags
International impact, Reviewed
V originále
"Společnost vědění čelí výzvám univerzalizace vzdělání. Přechod od masifikace k univerzalizaci vzdělání přináší nové pohledy na roli a funkci vzdělání a obsahy vědění zprostředkovávané terciálním vzdělávacím systémem. Obstát v náročném konkurenčním prostředí vysokých škol vyžaduje i důsledné strategické řízení škol a precizní koncepce marketingových kampaní. Součástí těchto kampaní by měly být i marketingová sdělení založená na faktech, racionální argumentaci a objektivních informací. Těmto sdělením mohou být užitečným podkladem empirická data sociálního profilu vlastní i konkurenční studentské populace. Sociologické zkoumání sociálního profilu vysokoškoláků může sloužit nejen jako materiál k efektivní a věrohodné propagaci škol, ale i jako racionální východisko zvyšování vzdělávací úrovně škol".
In English
Knowledge society faces the challenges to the universalization of education. A changeover from massification to universalization of education brings new views on the role and functions of education, and of course, on the contents of knowledge mediated by a tertiary education system. The number of university educated students in the Czech Republic is increasing very quickly. The percentage of university graduates on the labour market is growing rapidly. Competitive environment on the Czech labour market is tougher than it used to be. The compe- tition between universities is going up, especially in the private sector of tertiary education. The current number of private universities becomes untenable considering the decreasing number of potential applicants caused by the negative demographic movements of age structure of population. Success in stiff competitive environment of universities means consistent strategic leadership of schools and precise conceptions of marketing campaigns. These campaigns should include marketing statements based on facts, rational arguments and objective infor - mation. The useful basis for these statements could be empirical data of social profiles of our own students and competitive students’ population as well. The sociological research of social profiles of graduated students may serve not only as a material for credible and effective promotion of schools, but also as a rational starting point of the increasing educational level of schools.
Displayed: 1/11/2024 10:05