Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{4287, author = {Zich, František}, article_location = {Trnava}, article_number = {č. 1}, keywords = {Lived space; identity; mental space; mental map; advertising}, language = {cze}, issn = {1338-130X}, journal = {Communication Today}, note = {AR 2016/2017 - odesláno do RIV. (duben 2017) Projekt - IGA 7741.}, title = {Žitý prostor, mentální mapy a reklama}, volume = {roč. 4}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 4287 AU - Zich, František PY - 2013 TI - Žitý prostor, mentální mapy a reklama JF - Communication Today VL - roč. 4 IS - č. 1 SP - 7-16 EP - 7-16 PB - FMK UCM v Trnave SN - 1338130X N1 - AR 2016/2017 - odesláno do RIV. (duben 2017) Projekt - IGA 7741. KW - Lived space KW - identity KW - mental space KW - mental map KW - advertising N2 - Stať se zabývá problematikou žitého prostoru a mentálních map ve vztahu k reklamě. Žitým prostorem se rozumí místa, kde se člověk pohybuje nejčastěji, jako je domov, ulice, dopravní prostředky, pracoviště, škola, sportoviště, kulturní zařízení atd. Mentální mapa je subjektivně reflektovaný prostor uložený ve vědomí člověka. Je to nástroj spontánní orientace v prostoru, předpoklad pro rozhodování o umístění svých činností. Jsou uvedeny metody zkoumání mentálních map. Výsledky výzkumné sondy ukazují na roli reklamy v rámci žitého prostoru a mentálních map. Ve vztahu k reklamě a jejího místa v žitém prostoru je vysloven závěr, že reklama nepatří k identifikačním znakům mentální mapy a to ani v pozitivním, ani v negativním významu. Její přítomnost v žitém prostoru je většinou lidí registrována, je však přijímána jako jeho samozřejmá součást, bez většího významu pro prostorovou identifikaci. ER -
ZICH, František. Žitý prostor, mentální mapy a reklama (LIVED SPACE, MENTAL MAPS AND ADVERTISING). \textit{Communication Today}. Trnava: FMK UCM v Trnave, 2013, roč. 4, č. 1, p.~7-16. ISSN~1338-130X.
|