2013
Žitý prostor, mentální mapy a reklama
ZICH, FrantišekBasic information
Original name
Žitý prostor, mentální mapy a reklama
Name in Czech
Žitý prostor, mentální mapy a reklama
Name (in English)
LIVED SPACE, MENTAL MAPS AND ADVERTISING
Authors
ZICH, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Communication Today, Trnava, FMK UCM v Trnave, 2013, 1338-130X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/04274644:_____/13:#0000023
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Žitý prostor, identita, mentální prostor, mentální mapa, reklama
Keywords in English
Lived space; identity; mental space; mental map; advertising
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 24/3/2017 11:32, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Stať se zabývá problematikou žitého prostoru a mentálních map ve vztahu k reklamě. Žitým prostorem se rozumí místa, kde se člověk pohybuje nejčastěji, jako je domov, ulice, dopravní prostředky, pracoviště, škola, sportoviště, kulturní zařízení atd. Mentální mapa je subjektivně reflektovaný prostor uložený ve vědomí člověka. Je to nástroj spontánní orientace v prostoru, předpoklad pro rozhodování o umístění svých činností. Jsou uvedeny metody zkoumání mentálních map. Výsledky výzkumné sondy ukazují na roli reklamy v rámci žitého prostoru a mentálních map. Ve vztahu k reklamě a jejího místa v žitém prostoru je vysloven závěr, že reklama nepatří k identifikačním znakům mentální mapy a to ani v pozitivním, ani v negativním významu. Její přítomnost v žitém prostoru je většinou lidí registrována, je však přijímána jako jeho samozřejmá součást, bez většího významu pro prostorovou identifikaci.