V originále
Management společností často ve svých činnostech vychází ze statických dat, ačkoli se tržní procesy odehrávají v dynamickém prostředí. Používání neaktuálních údajů pak může mít zásadní vliv na firemní strategie. Diskrepance mezi statickými a dynamickými informacemi lze přitom eliminovat prostřednictvím marketingového výzkumu. Pomocí jeho inovativního použití je totiž možné zajistit flexibilní (online) přenos dat o odběrateli směrem k dodavateli. Cílem monografie je proto navržení metody marketingového výzkumu pro manažerské řízení ve vybraném odvětví, která analyzuje interní informace online. K metodickému naplnění tohoto zadání dochází provedením literární rešerše oborového poznání, zkonstruováním online modelu marketingového výzkumu a aplikačním ověřením funkčnosti řešeného projektu. Navrženým systémem marketingového výzkumu, potažmo analýzou časových řad a technikou regresních počtů lze následně statisticky predikovat klientskou poptávku. Online přístupy tak zajišťují včasnější a přesnější výsledky než metody klasického marketingového výzkumu. Závěrem lze konstatovat, že prezentovaným procesem, respektive kooperací marketingu a managementu je možné přispět k odpovědnému podnikání, což se dá v současném turbulentním prostředí považovat za konkurenční výhodu.
Anglicky
Many companies’ management often deals with static data even though the market processes are happening in a dynamic environment. Using outmoded data can greatly influence company’s strategies. Discrepancy between static and dynamic information can be eliminated by a marketing research. Thanks to an innovative use of this research it is possible to ensure a flexible (online) customer – supplier data transmission. Thus the aim of this book is to propose some methods of research for management of particular business department. To fulfil all tasks we had to do literature search of the branch knowledge as well as the construction of online model of marketing research and subsequent verification of the project in practice. Due to the proposed system of marketing research and also the time series analysis and the regression analysis we can later predict the client’s demand statistically. Online accesses thus provide sooner and more precise results than the data gained by the traditional marketing research. In conclusion we can state that the presented process and the cooperation of marketing and management can contribute to competent entrepreneurship which can be a competitive advantage in these turbulent days.